Gå til innhold

Åpne hovedlyktene

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Jeg hadde Inpro sine angeleyes, men der blei glasset i lykta knust, så nå har jeg byttet tilbake til orginal hovedlykta. Syns fortsatt bilen kler angel eyes ringene, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe løse ringer på ebay, og sette dem inn i orginal lampene.

Vet at det er noen er på forumet som har gjort dette på en e34 før, men husker ikke hvem

Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal åpne lykta, slik at jeg kan sette inn "ringene"

Noen?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det og fraråder deg det.. :)

Masse masse arbeid og resultatet blir aldri helt 100% når du gjør det. Prøv å få kjøpt deg en ny lykt som reservedel er mitt råd.

Evt du kan høre mer Jarli her på forumet han har også gjort det.

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg sr det så har jeg kun to valg.

1.) Kjøpe løse ringer (LEd eller CCFL) på ebay, åpne orginallyktene med varmepistol. Sette inn ringene, borre hull til ledninger. Lime lyktene sammen igjen med rutelim.

2.) Dra på huggeren og kjøpe noen brukte lykter, åpne dem og ta lykteglassene fra de og lime de på Inpro lyktene.

Alt 1 kan jo bli litt "jalla", men der beholder jeg orginal lykta, og da kan jeg også beholde den elektriske justeringen av høyde på lykta.

Alt 2 er sikker best mtp angel eyes biten, men da mister jeg el.just. lykter.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmepistol er litt i minste laget, knuste glasset på en av mine med varmepistol pga limen ikke glapp nok. 10 minutt på 200grader i ovnen gjør susen! :) Husk å bruk ovnsvotter når du jobber med lyktene , noe som gjørr jobben en del mer kronglete :) hehe

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å klage til KOED ang inpro lyktene dine breisladden? faen jeg syntes de lyktene er noe dritt, dårlig kvalitet. Lyser dårlig gjør de å. Ene lykta mi lyser litt ujevnt rundt hele så ringen er vel på vei til å ta kvelden. Ser dumt ut med de 4 punktene som lyser sterkest på ringene å.. Kanskje vi skulle prøve å lage en liten tråd om erfaringer fra folk med de lyktene så hvis det er mange nok som har problemer med det kanskje det er lettere å få klagd på de? :) bare henvise til tråden f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på den. Har vårt i kontakt med Fredrik på Koed, Daniel har vist sluttet der.

De virket ikke lystne på å hjelpe meg, at jeg kunne høre med bruktbildeler.com hvis jeg trengte nye lykte glass.

Hittils kjente feil/mangler med lyktene:

-Dårlige festeklips, ryker med en gang du prøver å justere høyden på lykta.

-Rele`t er ikke fukt/vantett, ruster opp innvendig etter 5mnd i norsk sommer klima.

-Tynt glass i lyktene, mine blei antagelig knust av ei stor humle som traff bilen i høy fart.

-Pærene i "ringene" slutter å virke etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, har samme problem jeg:(

Glasset gikk i stykker etter nesten en mnd, d er jo syltynt de glassene, fatter ikke at dem kan lage så tynne glass, skal faktisk tåle mer en insekter før de går i stykker da:(

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hvertfall 3-4 stk her som har hatt de samme feilene, burde være nok til å sende Koed en link til denne tråden.

Bmw520, hvor kjøpte du dine lykter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hvertfall 3-4 stk her som har hatt de samme feilene, burde være nok til å sende Koed en link til denne tråden.

Bmw520, hvor kjøpte du dine lykter?

Kjøpte mine hos GS Bildeler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Mulig Gs er mer behjelpelige med å reklamere enn det koed er.

Jeg ringte GS, å han jeg prata med skulle fikse ei lykt til meg, brukt ja, greit for min del, han skulle da sjekke d opp, jeg ringte igjen, han skulle sjekke igjen, for han hadde glemt d:( og han skulle ringe tilbake. d var d, ikke hørt no mer fra GS:(

så da for jeg ringe igjen, men blir noe sur når dem ikke holder hva dem lover, og jeg handler en del hos GS, så litt mere service instilt kunne dem ha vært, noe dem faktisk har vært til nå, men da har jeg heller ikke klaget på noe;)

Så jeg tviler på at dem er noe mer behjelpelig da, men viss vi er noen fler som klager litt på produktet, så kanskje..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider