Gå til innhold

Hjulkontroll

Ranger emnet

tobias1600

Anbefalte innlegg

Skulle ha inn bilen til hjulkontroll sist uke, men de sa at de trengte andre tall en originale på camber/spissing siden bilen var så lav. Den hadde hjulkontroll i fjor, uten stress. Verkstedet mente at det er mulig at dekkene slites om man bruker originale tall, og lurte på om jeg kunne skaffe andre tall bedre tilpasset senkesettet?. Er senket 60/40.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt originale tall ved justering av forstillinga på Vento'n. Den er senket 60/40. Ingen unormal dekkslitasje.. Det samme gjelder Golfen til Tess (og mange andre biler i jobbsammenheng..).

Vinklene skal jo være de samme, siden hjulinnstillingsmål fra fabrikk er basert på at bilen skal være stabil og økonomisk. man kan få andre ønskelige kjøreegenskaper ved å justere annerledes, men da vil det bli dekkslitasje. Skal ikke langt utenfor tolleransene for at dekkene skal slites..

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vell heller ikke godkjent hvis det er uorginale tall.. tror han karen på BT sa noe om det.. er noen som finner egne vinkler som passer feks banskjøring.. fikk ikke godkjent med de sa han.. slå meg hvis jeg tar feil..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på vanlig kontroll da. Må man av med hele bærearmen for å bytte bakre foring, og sitter den godt? Tror begge gikk til h****** etter skjev travers/hjuloppheng. Takk for svar

1985 VW Golf II cl 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
verksted ved essoen.. Er kontrollert nå! Mye diggere å kjøre nå! Har du noe snacks til Golf fortsatt? Har vel solgt din?

Det er gammle skaarud værste ja, hadde nemelig det samme problemet med de en gang i fjor. Er bare surr og tull med dem, derfor har jeg begynnt og bruke gammle dahl garasjen i stede. Men de tar ikke eu eller hjulkontroll desverre.

Fant en del skjulte feil på golfen (rust og dårlig grunnarbeid), så jeg solgte den og kjøpte en bmw e30 320i i stede. Det var kara på verkstedet sidna Mathisen bil som hadde skjult alle feila, så hold deg unna dem også...

Sendt med alt jeg hadde av snacks til golf når jeg solgte den. Har igjen et sett med bra vinter hjul og et med sommer hjul. Og et luisi ratt med boss til både golf før og etter 88`.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke bra ut, har ikke noen dårlig erfaring med noen av overnevnte verksteder, men nå har jeg ikke bilen så mye på verksted her heller, bare ting jeg absolutt ikke klarer selv, og det er sjelden :-) Er dahl det verkstedet som ligger på vestiden av fjorden?

1985 VW Golf II cl 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider