Gå til innhold

Øvre bolt på panhardstag vil ikke ut - Worklog med bilder

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

hmmm.... får du det til?

er vell bare å bruke litt rå makt:D

nei, akkuratt det er mindre lurt..

Når den bolten ikke er strammet med mutter på motsatt side, skal det sånn ca. ingenting til for å bøye hele opphenget der..

 

Det må kappes av.. enten ved siden av panhardstag, eller igjennom panhardstag. Jeg driter i staget, da hele formålet mitt er å montere IPD-stag... derimot festene, er jo sveiset i karrosseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei, akkuratt det er mindre lurt..

Når den bolten ikke er strammet med mutter på motsatt side, skal det sånn ca. ingenting til for å bøye hele opphenget der..

 

Det må kappes av.. enten ved siden av panhardstag, eller igjennom panhardstag. Jeg driter i staget, da hele formålet mitt er å montere IPD-stag... derimot festene, er jo sveiset i karrosseriet.

hmmm lært noe nytt i dag oxo:D

 

må no slenge ut bilder da av prossesen:D

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm lært noe nytt i dag oxo:D

 

må no slenge ut bilder da av prossesen:D

ja, håper jeg får drept bolten i morgen..

Colli skal innom volvo for meg å se etter bolt og muttre.. Om han finner, kan jeg til nøds kanksje stå ute i regnet og kappe.. Men det skal regne som faen og det er litt mekk med dette tullet når man må skru sammen alt før man kan forlate bilen.. jævlig py å skru sammen hele bilen igjen, når jeg bare var en hylse fra fullførelse, hehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, håper jeg får drept bolten i morgen..

Colli skal innom volvo for meg å se etter bolt og muttre.. Om han finner, kan jeg til nøds kanksje stå ute i regnet og kappe.. Men det skal regne som faen og det er litt mekk med dette tullet når man må skru sammen alt før man kan forlate bilen.. jævlig py å skru sammen hele bilen igjen, når jeg bare var en hylse fra fullførelse, hehehe..

offf.... ja det er kjedeligt det å måtte skru det sammen igjen,

vertfall når en er bare en hylse fra:(

 

må ta mål av den bolten da:)

så vi andre kan kjøpe den før vi begynder på denne elendigheta!

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jippi", volvo har ikke bolten på hovedlager engang!!

så jeg må få tak i en brukt bolt..

 

håper jeg får byttet sakene i kveld! har tenkt å leie gjør-det-selv verksted, litt vel enklere ågjøre dette på bukK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å spore av, men jeg får ikke ut en bolt i karosseriet som holder høyre momentstag. Tør ikke dra til den ryker, for det blir et helvete. :puke: Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bolt er vel en bolt vette!? bare det ikke er gjenger på det partiet som foringen er tredd på så skal det vel ikke spille noen rolle på bolten!? correct me if im wrong!!!

Dette er litt sterkere bolt enn den du kjøper på clas ohlson!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å spore av, men jeg får ikke ut en bolt i karosseriet som holder høyre momentstag. Tør ikke dra til den ryker, for det blir et helvete. :puke: Tips mottas med takk!

nei, faen ass!! nå skremmer du meg!!

 

jeg har nye momentstag på vei :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette snakket om å varme bolten håper jeg da er pisspreik?

 

Når du varmer stål, så utvider det seg, altså det vil ikke løsne for fem flate øre, bare sitte hardere... Derimot å varme det som er i rundt bolten, altså panhardstaget eller karosseriet eller hva enn det nå er, det skal funke, for da får bolten mer plass og går lett ut. Måtte gjøre dette når jeg skulle bytte stødempere på 940en.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette snakket om å varme bolten håper jeg da er pisspreik?

 

Når du varmer stål, så utvider det seg, altså det vil ikke løsne for fem flate øre, bare sitte hardere... Derimot å varme det som er i rundt bolten, altså panhardstaget eller karosseriet eller hva enn det nå er, det skal funke, for da får bolten mer plass og går lett ut. Måtte gjøre dette når jeg skulle bytte stødempere på 940en.

 

Det fungerer iallefall.. Lykke til med å bare varme området rundt bolten..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår