virtual Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Hva er forskjellen fra smalbandslambda og bredbåndslambda? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Radial: hehe,, er mye "fant feilen" ja.. men det er fordi bilen har gått litte grann normalt inni mellom etter at jeg bytta diverse ting. men tenningsfeilen er retta.. og jeg har kobla slangen til turbo måleren på wastegate slangen.. så den ikke spretter opp og ned på tomgang (vacuumet) er så irriterende. og jeg har turbotrykksvakt jo.. skal jeg ta bilde av den eller.?. er forresten ikke orginal med FT motor denne bilen her. er ET. men det med # bar var interesant!! har nemli 1,3 på tomgang. Hvis det er fuelcut-bryter på trykkrøret, så er det ikke LH Jetronic 2.4 eller LH Jetronic 2.2 som FT-motorene orginalt bruker. Da er det muligens en FT motor(blokk,topp, innsug etz) med ET-sprut(Motronic), noe som er veldig vanlig å gjøre om feks spagethi-rådene i ET-motoren går i stykker og motoren havarerer. Trykkføleren på ET-sprutet skal sitte på trykkrøret mellom IC og Innsug eventuelt. Det med trykket som varierer på tomgang, som du har unngått ved å sette måleren din på WG-slangen, er noe som er ganske interessangt når man skal sjekke bensintrykket, fordi man da får en indikator på om belgen inni BTR'en fungerer som den skal. (3 bar - vakum = skal være bensintrykk på tomgang) Det blir også vanskeligere å oppdage lekasjer i selve IC'en, fordi trykkfallet da kommer "etter" IC'en... ikke før;) 1,3 bar bensintrykk er UTROLIG lavt...fuelsystemet ditt sliter voldsomt tydelig vis. Dette må du få fiksa.. for her kan du brenne hull i stempler. Det er når blandinga blir SYKT lean at FT og FK motorer begyner å lugge no helt grønnjævelig(har hatt det selv på min FT ved et uhell på 1,6 bar uten chip), og det føles som fuelcut, men faktisk så er det rett og slett at det ikke blir nok bensin til å få antent lufta, og du får et dramatisk dropp i effekt, og motoren fungerer som en brems i noen sek, til bensin/luftblandingen er brukbar igjen. Fare for tenningsbank i dette området også.... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet November 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 skal få sjekka pumpa i tanken i mørrn.. skal ha meg chip oxo. men det er lh 2.2 og den føleren sitter ikke på ic-røret.. den sitter inne under pedalene. hadded et vært ET system så hadde det vel vært motronic? jeg har jetronic! ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 var mange like syntomer som jeg har min motor.. jeg plages også.. føles som om jeg har sjekket det meste:boxers *b230et* http://www.bilforumet.no/topic/132111-renovering-av-b230et-og-montering-i-240-b230k-b230et/?do=findComment&comment=1523483 Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 skal få sjekka pumpa i tanken i mørrn.. skal ha meg chip oxo. men det er lh 2.2 og den føleren sitter ikke på ic-røret.. den sitter inne under pedalene. hadded et vært ET system så hadde det vel vært motronic? jeg har jetronic!! Da har du nok Jetronic 2.2 som du sier... dvs, du har ingen "svinghjuls-sensor" men sensor i fordeleren istedenfor. Fuelcut-føler under pedalene..? Wtf? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet November 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 føler under pedalene ja.. sitter kobla inn i den orginale turbotrykks måleren. når jeg titta på koblings-skjemaet så viste det seg til at trykkvakta slår ut når det blir for høyt trykk og kutter strømmen til bensin pumpa. derfor bilen kutta under turbotrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet November 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 okey.. lol p.. nå må jeg ha funnet feilen.. bensin pumpa i tanken=kass.. fungerer ikke!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 hahaha, får håpe det da! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet November 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 ja.. kan ikke være noe annet nå.. da skroter jeg bil-driten.. volvo=skru seg i hjel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 coswotch = skru seg i hjel ikke volvo, du har bare vært max uheldig Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 gamle biler generelt = Masse,masse skruing... noe av sjarmen det;) Og så lærer man noe også! Vil man ikke skru, så kjøper man seg NY bil...ikke gammal volvo eller Ford:) Men, dette med pumpa i tanken kunne man fort eliminert. Bensintrykket var jo veldig lavt som nevnt tidligere. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 hehe.. ta ut pumpa i tanken tok max 30 min. har kjøpt ny nå.. skal montere en vakker dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 da må du nok vente en stønn for det er meldt regn:P Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 gjett hva dere.. bytta pumpa i tanken, og bilen er like jævli. holder igjen akkuratt i det turbotrykket kommer. men etter 4krpm så går den vasst! det positive er at de fæle lydene i pumpa under bilen ble borte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 hm, rart. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.