Gå til innhold

funnet feilen = banke sensoren

Ranger emnet


740-geir

Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Radial: hehe,, er mye "fant feilen" ja.. men det er fordi bilen har gått litte grann normalt inni mellom etter at jeg bytta diverse ting. men tenningsfeilen er retta.. og jeg har kobla slangen til turbo måleren på wastegate slangen.. så den ikke spretter opp og ned på tomgang (vacuumet) er så irriterende. og jeg har turbotrykksvakt jo.. skal jeg ta bilde av den eller.?. er forresten ikke orginal med FT motor denne bilen her. er ET. men det med # bar var interesant!! har nemli 1,3 på tomgang.

 

Hvis det er fuelcut-bryter på trykkrøret, så er det ikke LH Jetronic 2.4 eller LH Jetronic 2.2 som FT-motorene orginalt bruker. Da er det muligens en FT motor(blokk,topp, innsug etz) med ET-sprut(Motronic), noe som er veldig vanlig å gjøre om feks spagethi-rådene i ET-motoren går i stykker og motoren havarerer.

Trykkføleren på ET-sprutet skal sitte på trykkrøret mellom IC og Innsug eventuelt.

 

Det med trykket som varierer på tomgang, som du har unngått ved å sette måleren din på WG-slangen, er noe som er ganske interessangt når man skal sjekke bensintrykket, fordi man da får en indikator på om belgen inni BTR'en fungerer som den skal. (3 bar - vakum = skal være bensintrykk på tomgang)

Det blir også vanskeligere å oppdage lekasjer i selve IC'en, fordi trykkfallet da kommer "etter" IC'en... ikke før;)

 

1,3 bar bensintrykk er UTROLIG lavt...fuelsystemet ditt sliter voldsomt tydelig vis. Dette må du få fiksa.. for her kan du brenne hull i stempler. Det er når blandinga blir SYKT lean at FT og FK motorer begyner å lugge no helt grønnjævelig(har hatt det selv på min FT ved et uhell på 1,6 bar uten chip), og det føles som fuelcut, men faktisk så er det rett og slett at det ikke blir nok bensin til å få antent lufta, og du får et dramatisk dropp i effekt, og motoren fungerer som en brems i noen sek, til bensin/luftblandingen er brukbar igjen. Fare for tenningsbank i dette området også....

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var mange like syntomer som jeg har min motor.. jeg plages også.. føles som om jeg har sjekket det meste:boxers

 

 

*b230et*

http://www.bilforumet.no/topic/132111-renovering-av-b230et-og-montering-i-240-b230k-b230et/?do=findComment&comment=1523483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal få sjekka pumpa i tanken i mørrn.. skal ha meg chip oxo. men det er lh 2.2 og den føleren sitter ikke på ic-røret.. den sitter inne under pedalene. hadded et vært ET system så hadde det vel vært motronic? jeg har jetronic!

!

 

Da har du nok Jetronic 2.2 som du sier... dvs, du har ingen "svinghjuls-sensor" men sensor i fordeleren istedenfor.

Fuelcut-føler under pedalene..? Wtf?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gamle biler generelt = Masse,masse skruing... noe av sjarmen det;) Og så lærer man noe også! Vil man ikke skru, så kjøper man seg NY bil...ikke gammal volvo eller Ford:)

 

Men, dette med pumpa i tanken kunne man fort eliminert. Bensintrykket var jo veldig lavt som nevnt tidligere.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår