Gå til innhold

funnet feilen = banke sensoren

Ranger emnet


740-geir

Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja endelig... bankesensoren som var gåen.. skjønner ikke d.. har jo ikke tatt på den.

 

sånn er det med følerene til vanntemp også, ingen rører dem, men ryker det gjør de:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LÅNER DENNE LITT JEG...

 

har tenningsproblemer med min, den bankesensoren hvor er den? Har B230F, har jeg dette?

 

Har bytta spenningsreg, svinghjulsgiver, fordeler/kabler, testa en annen coil, og prøvd en annen fungerende hjerne, sjekka releer... Hva kan være galt?

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LÅNER DENNE LITT JEG...

 

har tenningsproblemer med min, den bankesensoren hvor er den? Har B230F, har jeg dette?

 

Har bytta spenningsreg, svinghjulsgiver, fordeler/kabler, testa en annen coil, og prøvd en annen fungerende hjerne, sjekka releer... Hva kan være galt?

 

hva er problemet da? tenningsproblemer kan være jævla mye:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er problemet da? tenningsproblemer kan være jævla mye:)

 

Bilen begynte å hoste, fikk kjørt den litt videre... så stoppet vi den! Trodde den var tom for bensin siden ikke tankmåleren fungerer. Fylte opp bensin, og startet. Den var veldig tungstartet, men starte til slutt! Den hostet på lavt turtall og gikk bedre på høyt.

 

Prøvde å kjøre hjem, da kuttet den veldig. Den ble bare værre og værre på veien hjem. Kom halvveis så ble den helt ille og den stoppet! Vi prøvde å kjinne, men ingen tegn til liv. Fikk tauet den hjem dagen etter, da byttet jeg fordeler/rotor/kabler/plugger... men hjalp ingen ting!

 

I ettertid har jeg testet en spenningsreg, kjøpt ny svinghjulsgiver, gått over relèr(loddinger og testet de), har også testen en annen coil...

Fikk låne meg en hjerne, men da jeg testen den var det litt lite strøm på den. Men sjekket gnisten da det var litt på den, men fortsatt ingen gnist!

Eller, med andre ord: Det er en bitteliten gnist, men den er så liten at du må nesten se på 1cm avstand...

 

Mvh Eirik M

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd å bytte det svarte releet som sitter på frostvæske tanken??.. den gir nemlig noen signaler til coilen>!

 

nei, det rellet styrer dysene. Hender disse blir korroderte etz... :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen begynte å hoste, fikk kjørt den litt videre... så stoppet vi den! Trodde den var tom for bensin siden ikke tankmåleren fungerer. Fylte opp bensin, og startet. Den var veldig tungstartet, men starte til slutt! Den hostet på lavt turtall og gikk bedre på høyt.

 

Prøvde å kjøre hjem, da kuttet den veldig. Den ble bare værre og værre på veien hjem. Kom halvveis så ble den helt ille og den stoppet! Vi prøvde å kjinne, men ingen tegn til liv. Fikk tauet den hjem dagen etter, da byttet jeg fordeler/rotor/kabler/plugger... men hjalp ingen ting!

 

I ettertid har jeg testet en spenningsreg, kjøpt ny svinghjulsgiver, gått over relèr(loddinger og testet de), har også testen en annen coil...

Fikk låne meg en hjerne, men da jeg testen den var det litt lite strøm på den. Men sjekket gnisten da det var litt på den, men fortsatt ingen gnist!

Eller, med andre ord: Det er en bitteliten gnist, men den er så liten at du må nesten se på 1cm avstand...

 

Mvh Eirik M

 

ta deg en tur på biltema, også kjøp deg denne nye tenningsmodulen. Det er det eneste som jeg ser kan være feilen din ettersom allt annet er bytta. Elektronikk som konker, gir plutserlige feil som du har.

 

Har du LH 2.2 eller 2.4? isåfal, om du har lh 2.4, er feilkodeavlesinga skikkelig kjekk å ha til sånnt som dette.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta deg en tur på biltema, også kjøp deg denne nye tenningsmodulen. Det er det eneste som jeg ser kan være feilen din ettersom allt annet er bytta. Elektronikk som konker, gir plutserlige feil som du har.

 

Har du LH 2.2 eller 2.4? isåfal, om du har lh 2.4, er feilkodeavlesinga skikkelig kjekk å ha til sånnt som dette.

 

 

Er LH2.4 jeg har... har sjekket ettet feil, men mener å husker jeg fikk det som er som 0 feil... skal feilsøke litt mer, når jeg får lada opp batteriet!

 

Den tenningsmodulen(spenningsregulator vell?) prøvde jeg en som fungerte... men uten hell! men prøvde ikke dette sammen med den nye svinghjulsgiveren, mulig at det er 2 gåene deler? Kommer tilbake etter jeg har feilsøkt litt mer!

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er LH2.4 jeg har... har sjekket ettet feil, men mener å husker jeg fikk det som er som 0 feil... skal feilsøke litt mer, når jeg får lada opp batteriet!

 

Den tenningsmodulen(spenningsregulator vell?) prøvde jeg en som fungerte... men uten hell! men prøvde ikke dette sammen med den nye svinghjulsgiveren, mulig at det er 2 gåene deler? Kommer tilbake etter jeg har feilsøkt litt mer!

 

spenningsregulatoren sitter på dynamoen, det jeg snakker om er tenningsmodulen, og den sitter plassert rett bak lykta på venstre forskjerm... denne er "hjernen" til tenninga, og er en veldig viktig komponent. Akkurat like viktig som stift og kondensator på gammaldags tenning.

 

feilkode 0 = 1-1-1... allt annet betyr at noe er annerledes. Og husk at tenning og bensin har hver sin "plugg" på diode-boksen.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår