ArraKiss Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Var flere knapper som var mørke da jeg kjøpte bilen, så jeg skulle idag ta ut instrumentet for å kikke litt på det. Uten noe som helst grunn ble også speedoen heelt mørk. Fikk den ikke ut heller for den saks skyld... finnes det en GOD how-to på hvordan man tar ut instrumentet skifter pærer eller hva nå enn som er galt? Har skjønt det slik at skal bryterne få lys i seg må hele saken byttes!??? HELP MEEE!!! Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 speedometeret sitter med 4? skruer i hjørnene og alle kablene bak. må ta av den ramma rundt dashbordet for å få den ut. angående de knappene så er det bare å ta de ut så bruke en eller to tynne flattrekkere for å åpne de. ta ser du pærene inni der. så er det bare å lodde inn nye pærer/dioder Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Ja jeg har noen dioder å det fulgte med en slag bruksanvisning... menne... jeg er så nerd på sånne ting så jeg aner ikke hva som skal loddes hvor på de bryterne! Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 når du har fått åpnet bryteren vil du se at det er 2 pærer der. minus er der hvor to av "beina" på pære er loddet fast og pluss er der hvor det bare er en kobling fra hver pære... Kanskje en helt elendig forklaring dette her? en stund siden jeg gjorde dette selv og husker ikke helt hvordan det så ut inni der Legger ut et bilde av hvordan det ble når jeg gjorde dette her: Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Ja okei, menne hvorfor er hele huset mørk? altså klokka osv... Blinklamper/fjernlys osv lyser når dette aktiveres men... ikke selve bakgrunnsbelysningen!??? Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Gåen sikring? vet ikke om det er en spesiell sikring for de men. løs kabel eller no? Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Jeg regner nesten med at du har sjekket sikringen? Mulig du fikk "kortsluttet" noe når du prøvde og ta ut speedometeret. Edit: Mspeed kom meg i forkjøpet. Og ja, det er egen sikring på instrumentbelysning ol. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Sjekket sikringen... dro den ut da ble det stopp i alt.. altså hele speedoen, så det er vel rett sikring? Synes det var så rart at alt lys skulle dø ut utenom varsellampene!? Huff, har jeg en enorm jobb foran meg nå eller? Kan det også være slik at det ble en liten kortslutning så pærene gikk men ikke sikringen? Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 ja, mine pærer gikk når jeg holdte på med dette.. jeg åpnet speedometeret og la inn en remse med 20 dioder helt oppe å kobla til på ene pæra... jeg har veldig jevnt og fint lys:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Ja kult... har blåe dioder jeg å... skal monteres i brytere og instrumenthus.. men jeg skjønner ikke BÆRET av hva som skal loddes hvor.. har funnet + og - punktene inne i bryteren, samt jeg vet hva som er + og - på dioden.. men hvor skal motstanden loddes inn??? Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 jeg har ikke loddet noe som helst.. jeg kjøpte en dioderemse som jeg bare koblet til... man får jo også ferdige kit til instrumentlys.. men hvordan man får annet lys i bryterne vil jeg også vite:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Her er en guide:) http://golf2.dk/index.php?action=guider&do=vis&guide_id=124 Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Du skal ta bort pæra å lodde inn dioden der pære er koblet til. Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Ja jeg fikk det noenlunde til.. men FY å fan for en dritt jobb... så jeg drar nok på huggeren å henter meg noen orginalknapper... mine er nå ødelagte! Så bytter jeg bare pærene i Instrumentet.. har funnet sikringen til det, og det eneste som funker er den digitale klokken... den lyser ikke, men tallene vises, så det må jo være den kursen...ergo, alle pærer i instrumentet er kortsluttet... av en eller annen merkelig grunn! Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 så du har dioder som skal inn i speedometeret eller? Er det i så fall vw 2 kittet fra dioder.no ? For nye pærer (ikke dioder) koster 5kr eller no hos vw-forhandler. Selve jobben er gjort på 10min hvis man først har gjort det noen ganger, jeg tok tiden sist gang jeg gjorde det for en kamerat, tror jeg brukte ca 10 min ettersom jeg har åpnet speedometeret mitt et par tre ganger og laget hvite skiver + blått lys for en kamerat! :) Jeg vet det finnes et par gode guider ute der et sted...Skal se om ikke jeg finner igjen en jeg.... Hvis du skal ha blått lys må du bl.a. fjerne en grønn plast film sak som sitter inni speedometeret... EDIT: fant et par: http://www.4130-products.com/step/remove/index.htm - fjerning av speedometer http://www.4130-products.com/step/gl/index.htm - forandre farge i speedometer,her ser du bilde av den grønne filmen jeg pratet om. Denne fjerner du bare hvis du har blå lysdioder! http://www.4130-products.com/step/install/index.htm - Hvis du skulle finne ut at du skal ha hvite skiver! :) Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg