Gå til innhold

Hvilket batteri til min bil?

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Hvilke amg batterier nøyer seg med lavere spenning? Hva passer best til å være i en "normal bil" som "kun" lader på 14,4/14,5? Noen som skiller seg ut, eller blir det omtrent det samme? Er jo viktig å få frem dette når bla jeg, og sikkert mange andre lurer på hva som passer best i å sitte i en normal bil uten ekstra høy ladespenning. Et kriterie er jo også at batteriet skal passe en normal bil.

Som jeg skrev, mye er relativt.

Jeg har kun testet Kinetik mot f.eks Maxxima, som blir helt feil å sammenligne på den måten dere snakker om. Forskjellen er f.eks at Kinetikbatteriet holder hvilkespenning på 13,6 volt i flere dager etter lading med en biltema batterilader.

Mens maxximaen ramler ned på 12,5 volt med en gang man kobler laderen fra.

Så alle batteriene fungere nok helt topp på 14,4 volt, men noen tåler høyere spenning, og yter da bedre så lenge bil, spiller og forsterker kan håndere den.

Passe i en normal bil er jo også relativt, HC-2400 som er ett stort batteri har vi da montert i en Honda CRX, Fiat Panda, MB-Vito, osv osv, så alt går jo på ett vis.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okei!

Jeg trenger ett tilbud på batteri fra noen av dere bilstereogutter! Stereoen min er en spiller, en alpine v12 2 kanaler, hertz hsk 163 frontsett, dynabel bf4501 monoblokk, 2x10" van gogh fra ss og en 1,5farad kondensator fra dynabel.

Batteriet kan ikke være større enn 30cm langt, 15cm høyt, 17cm breit.

Jeg vil gjerne ha ett gele batteri.

Nå har jeg prøvd å få tak i batteri her i byen, og andre plasser, men enten er dem for store, eller så skal dem ikke selges enda (brukt altså)..

SHOOT!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider