Gå til innhold

Hjelp til forgasser på b230at...

Ranger emnet

skims

Anbefalte innlegg

lure på om nånn kan fortelle meg om hva som må gjøres for at en vanlig forgasser til en b230a motor kan brukes på en b230at med trykkboks.. finnes det ombyggingsett eller kan den settes rett på?? hva er forskjellen på en vanlig forgasser og en gasser som er beregnet på turbo???

Tåler vell sikkert trykket.

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har kjørt med vanlig A-gasser og turbo ett par ganger, det går dårlig og bruker mye bensin. Får ofte lekasje, Bensinen spruter når du får turbotrykk spes. ved choken. Det er ei anna nål i turbogasseren, så du får ofte meget dårlig mellomregister. Tilkoblinga til bensinslangen er grovere på turbogasser 8mm vs. 6mm. Det er noen av forskjellene eg kom på i farten. Eg har prøvd ca. 7-8 vanlige gassere på turbo og ingen har funka bra, ca.5 av de har fått bensinlekkasje. Det som funker best er hvis du har slitt nål/dyse da får du ikkje så verst mellomregister. Ingenting å satse på med andre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp... vet du ca pris på sånt overhalingsett da?? kjøpte ny nål og sete til den orginale gassern (før jeg satt i turbo) på wist i trondheim å de skulle ha 1200 for begge delene... gidder ikke å handle til de mere... noen plass på nettet jeg får kjøpt overhalingsett??

jag gasar tils det rasar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit ikkje hvor du får tak i nål og dyse utenom hos Volvo, dysa er lik på de forskjellige gasserene, men pass på å få riktig nål, den er spes for turbo. det skal henge et lite metall skilt på en av skruene oppå gasseren(ca.1,5x1,5cm stort) der står det noe som kan vere godt å ha for å finne riktige deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den nåla slet de med å finne når jeg var på volvo å skulle ha både nål å sete, først fant de kun vanlig..

jeg måtte finne en god gammel en, å han slo opp i noen eldgamle permer for å finne den rette...

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider