Gå til innhold

mds- prosjekt Opel Vectra B

Ranger emnet

Mds

Anbefalte innlegg

Var meningen jeg skulle vente til jeg fikk tilbake bilen fra lakkering, men jeg klarte bare ikke å vente lenger med å legge ut prosjektet mitt :P

Bilen er en Opel Vectra B Cd utgave 97 modell med 1.8 l og 115 kjipe orginale hk. Jeg kjøpte bilen på Morris i tønsberg oktober 04 om jeg ikke husker helt feil, har hatt den i 2 år i alle fall. Da hadde den rulla 133,750km om jeg ikke husket helt feil, og hadde hatt kun 1 eldre ektepar som eier. Noe som viser seg at var en stor tabbe i senere tid, har funnet masse små slams og dritt, og det var parkeringsbulker her og der + div riper..

Når jeg kjøpte bilen hadde jeg verken peil, eller interesse for bil, eneste krava var en bil med litt utstyr og en som var behagelig å kjøre, ville jo bare ha noe som transporterte meg behagelig rundt. Men men. Det tok ikke lange tiden før interessen vokste, kom over diverse steder hvor jeg så stylede biler, hadde kun vært på gatebil 1 gang før det, og da var det mest bare fordi jeg ville finne ut av hva det var, og den gangen jeg var på gatebil var jeg skoleelev uten lappen og uten jobb, så alle de "tøffe" bilene på gatebil gikk ikke innpå meg. Var først når jeg så noen bilder av noen stylede vectraer et par mnd etter kjøpet av bilen jeg fikk interesse. Og da hadde jeg både lappen og lærling jobb.

Sånn her så den ut når jeg kjøpte den:

nybil.JPG

Den vintern 2004 startet jeg forsiktig, og kjøpte FK senkefjærer 40/30

Også kom våren 2005, jeg slo i stk bunnpanna mi 2 ganger og utgiftene balla på seg :\ Men så gikk det litt framover igjen, og jeg kjøpte en svær japsepotte av alle ting (?!), med 2,5" inn og 4" utblås, prøvde først å montere den selv, men det gikk ikke veldig bra, bilen så voldtatt ut under, så jeg dro til et eksos verksted og fikk montert 2" eksos fra katten og ut og potta bakerst. Ble en helvettes lyd.. Har i senere tid byttet til en universal "dtm" potte, og solgt japsepotta til en kompis med civic=P litt mere tysker-stuk over det..

Noen uker etterpå kjøpte jeg mine første felger, 17" Aez decent med 215/40 profil.. Var helt gira på den tiden og sakte men sikkert kjøpte jeg litt småting.

Høsten 2005 og våren 2006 så bilen slik ut:

2005.jpg

opel1.jpg

underveis.JPG

yeah.JPG

Høsten 2005/våren 2006 prøvde jeg å selge bilen, var dritt lei da.. Men tror dere jeg fikk solgt faen-skapet, neida, var jo diverse lakkrust og hadde pasert 160,000km på tellern, så dette var bare å glemme etter å ha hatt den til salgs på finn+++ i over 4 mnd med så og si null respons, og da var prisen jævli lav på slutten.. men så gikk det 1 mnd eller 2, og jeg tenkte, faen heller, får jeg ikke solgt dritten, så gjør jeg den om til dønn strøken, og beholder den. Så jeg bestilte meg Rieger Kit, og begynte å pusse.

Her er et bilde jeg bare har teipa på plass stylinga dagen etter den var i hus, måtte jo se sånn ca åssen det blir seendes ut.

styling.jpg

Nå er det 3 dager til jeg skal levere den fra meg til lakk, og den står sånn passe demontert ute i gården. Skal lakkeres i samme farge som før, men panseret, taket og bagasjeluken blir svart.. Listene og det svarte på støtfangerne skal bli lakkert i bilens farge, dem blir sprøyte sparklet sånn at de får en glatt overflate.

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet jo allerde hva som har blitt gjort, så legger ut en liten liste på hva som skal gjøres høsten/vinter/vår 2006/2007

• Nye felger (til våren)
  • Sote baklyktene (blir gjort mens bilen er til lakk)
  • Facelift lykter forran med halo-rims (bestilles mens bilen er til lakk, monteres når jeg får den tilbake)
  • Chrom speil (bestilles mens bilen er til lakk, monteres når jeg får den tilbake)
  • Motorvask (blir gjort når jeg får den tilbake fra lakk)
  • Understellsbehandling, ny tektylbehandling (blir gjort når jeg får den tilbake fra lakkering)

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fine felger du har. De gjør seg på biler i sølv. ;)

Edit: Så du hadde 4 bolts felger du også, å har tenkt til å bytte. Hvilken ET og og 4x???(boltsirker) har du?

4 x 100 og et 33, eller hmm var det 35? kan finne ut etterpå.. felgene forran trenger nye dekk, har slitt dem ut pga spissinga og camberet har vært feil.

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg kunne legge ut et par bilder av fangerne etter kittet er festet, festa det med sikaflex og popp-nagler :) også har jeg dratt en pen fuge i toppen av stylingen får å få en "penere overgang", men spiller egentlig ikke noen rolle i og med at alt skal sparkles inn i fangerne.

Photo-0037.jpg

Photo-0038.jpg

har dratt av klistremerkene på stylinga nå da, og tatt ut grøftelys, "grill" og diverse.., bare 2 dager igjen nå :P

i dag skal jeg demontere speila, og ta av diverse lister rundt vinduene osv, får se hvor mye jeg tør å ta av, av lister, har hørt at noen av dem er helt jævli å få på igjen..

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som må til er at du sender meg 200spenn for et Opel Maffian klistremerke og du er in!

Opel Maffian ble starta rett før Opel treffet på Rudskogen i år. Mest for morro, litt kult(syns jeg) at det er flere biler på et treff som "holder sammen".

pr idag er vi 5biler, skulle vært 6 men et stk ved navn crazy corsa har ikke latt høre fra seg på en stund, men men.

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider