Gå til innhold

mds- prosjekt Opel Vectra B

Ranger emnet

Mds

Anbefalte innlegg

nå er den levert og stod å prata med folka som skal jobbe med den i ukene framover.. og tror dere faen ikke dem nekta å sparkle inn leppene mine i fangerne.... WTF?? dem sa at det bare kom til å sprekke opp med en gang.. heh, noen som har erfaringer med dette?? jeg har både hel limt med sika og poppa dem godt fast..

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er det jeg også ville tro, men ble usikker når dem nekta.. men kan jo kanskje skrive under på at jeg ikke kommer å klager hvis den sprekker pga min skyld..

ble ikke noe chrom speil, litt seint å sveise igjen hullet nå.. men i og med at panseret, taket og bagasjerommet skal være svart, så blir speila svarte også.. tror det blir tøft

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw måten jeg fikk sparklet igjen hullet bak opel merket syns jeg var litt smart.. hehe

tok av stoff plata som er på innsiden, sånn at jeg kunne komme til hullet fra innsiden.. tok så tech7 og limte på en firkantet metall bit på 2x2cm ca.. lot det tørke, skrapet bort litt overflødig lim.. og vips hadde jeg annlegg får sparkelen uten å måtte sveise =)

edit: kjørte forresten innom lakkerern i dag og sjekket om bilen min fremdeles stod på utsiden, og nei det gjorde den ikke.. og det betyr.. dem har begynt på den wooho.. *gira*

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bil... :P Har samme stylinga liggende i garasjen ferdig lakkert å greier. Skal se om ike det blir montering til helga.

Hvor popper du dette fast? Mange pop? Og hvor legger du sikaflex?

Kunne du tatt deg 5 min i paint å vist sånn ca med noen fine røde piler eller lignende?

Syns ikke du skal bytte ut speilene. Vectra B har jo de tøffeste speilene du finner på biler...

Tror jeg har samme emblemfrie grill som du å.

Hadde litt lyst å kjøpe potte med utblåsning på hver side men det og angeleyes får vente litt, har en Dvd/Cd/GpsNav pioneer spiller til 15k på vei i posten..Her er min bil for en par mnd siden, før jeg fikk grillen montert

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bil... :P Har samme stylinga liggende i garasjen ferdig lakkert å greier. Skal se om ike det blir montering til helga.

Hvor popper du dette fast? Mange pop? Og hvor legger du sikaflex?

Kunne du tatt deg 5 min i paint å vist sånn ca med noen fine røde piler eller lignende?

Syns ikke du skal bytte ut speilene. Vectra B har jo de tøffeste speilene du finner på biler...

Tror jeg har samme emblemfrie grill som du å.

Hadde litt lyst å kjøpe potte med utblåsning på hver side men det og angeleyes får vente litt, har en Dvd/Cd/GpsNav pioneer spiller til 15k på vei i posten..Her er min bil for en par mnd siden, før jeg fikk grillen montert

popps.JPG

litt dårlig forklart kanskje, men jeg prøver:

pop 1 og 2 blir synelig, disse er poppet i forkant på stylingen for å klemme den inn mot fangern.. pop 3 og 4 er poppet i bak-kant, altså inne i hjulbuen, satte 2 stk på hver side inni der.. også har jeg hel-limt med sikaflex under, og dro senere en pen tech7 fuge i overgang styling til fanger, for å få en penere overgang, her kan du også eventuelt sparkle inn i fangern, men blir da dyrere å fikse om du skulle få en sprekk som går oppover i fangern også..

i og med at stylingen din allerede er lakkert som jeg nå ser du har skrevet, så burde du ikke poppe popps nr 1 og 2, og heller ikke dra en tech 7 fuge.. ta heller å lim _godt_ med sikaflex under, og popp inne i hjulbuene, holder nok i massehvis det også!

ja skal ha orginale speil, ble til det gitt, dem blir jo lakkert svart dem også.. så tror da at det blir kult :)

fin bil du har forresten..

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk... det er liksom dette med hvor man popper evt skrur som har vært det litt skummle med dette. Redd for at det ikke skal sitte og redd for å ødelegge.

Er jo ikke akkurat billig leketøy :D

Hvor fester du bakfangeren da?

Tenker å beholde bilen i ca 2 år til så muligens det blir sparkling og hellakkering før jeg evt selger den.

Likte fargen på den bilen din. Er det sølv eller er det litt blå/grønt åsså innblandet i fargen?

Fikk veldig lyst å kjøpe 18" felger åsså. Men foreløpig er disse 17" kun kjørt en sesong så det blir litt dumt å kaste dekkene. Hadde lyst å bruke 17" til vinterhjul...

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakfangern festes på samme måte, hel lime godt med sikaflex og poppe 2 eller 3 popps inne i hjulbuene på hver side =)

er ikke sikker på hva fargen heter, den er lyseblå i sola og gråblå i mørket osv... 18 felger hadde vært smuud, jeg skal selge 17" til en kompis nå når det blir dekkskifte etterhvert.. kommer til å kjøpe nye felger til våren, kanskje jeg kjører 18.. får se..

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va sideskjørtan på plass. Skal begynne montere front og hekk etterhvert åsså. Men idag henta æ spillern så det e pri 1 for øyeblikket.

Mye kabler og sånt som skal strekkes...

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider