Gå til innhold

Skruer som sitter fast i døra

Ranger emnet

spurv

Anbefalte innlegg

Noen som har erfart at disse skruene sitter så si bom fast?:

http://www.taligentx.com/passat/images/large/dlm_07_sill.jpg

Er det noe spessielt som skal til for å skru disse ut? Selv har jeg en Ironside skruetrekker, men tar jeg i nok, så begyner faktisk håndfestet på trekker å "dra" seg av :). Dvs, jeg tar ifor fulle mugger, med hansker o.l.. Tips til hvordan jeg kan få de løs. Alle sitter like fordømt gitt :(.

EDIT: Litt surt.. sitter på 1 rull med brownBread, 1xRockford T4004 amp, 1 set Rockford Type RF 6.5" komponent sett... som jeg ikke får inn pga disse møkka skruene :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan prøve med et annet skrujern som du kan sette på en fastnøkkel på. da får du et annet moment på skrujernet.. hvis ikke det går så kan du prøve med meisel og hammer..men ver forsiktig med lakk og sånn... mulg du må ha noen nye skruer etterpå å da.. men jeg har gått for det første tipset...

jag gasar tils det rasar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger vel ikke å ta ut de skruene for å bytte høytalere å dempe? trenger vel bare å ta av dekselet på innsiden av døra vel?

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i en overgang som jeg brukte på

en 1/2" skralle sist jeg hadde døren oppe.

Bare pass på at du bruker rette bits!

Dvs en tolvkantsbits nr 8(INX 19)

Er dette Torx?! Se om jeg får handlet en slik rakker idag.. litt lei av å ikke få brukt utstyret :). Gleder meg til å høre forskjellene med og uten Brownbread.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette Torx?! Se om jeg får handlet en slik rakker idag.. litt lei av å ikke få brukt utstyret :). Gleder meg til å høre forskjellene med og uten Brownbread.

Nei dette er ikke Torx.

Torx har bare 6 kanter.

Så for all del ikke prøv å bruke en torxbits

på den skruen, Da ødelegger du den bare!

Denne bitsen har 12 kanter. Brukes mye i bilindustrien.

Personlig så synes jeg torx er mye bedre enn

12-kant bitsene.

th_12kant.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider