Superthomas Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Skal sprøytelakkere vinterbilen med benga, og i den anledning ta litt overflaterust. Kan benga lakkes på bart stål, eller skal det til noe slags grunning? Isåfall, hvilke er det som ikke reagerer med benga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Bengan kan brukes på rent stål. Når du tenker å bruke benga så gir du såpass faan i bilen så det er vell ikke så nøye?? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Joda, men tenkte å gjøre det hakket mer sofistikert enn å bare male oppå rusta :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Bengan kan brukes på rent stål. Når du tenker å bruke benga så gir du såpass faan i bilen så det er vell ikke så nøye?? hehe :thumb Noe av det bedre jeg har lest av innlegg om bengalakk! Kan du ikke kjøpe billigste sorten lastebil akryl lakk, så blir det nesten like billigt! Å skulle bilen overlevd vinteren så vil den faktisk være mulig å lakke med andre ting vis det er ønskelig... En av guttene her på Auton kjøpte i går en Kadett c med iputta 2,2 i og skikkelig godkjent... Men idioten hadde RULLA bilen med BENGALAKK:puke: etter at rusta var tatt... Der tapa han ca 10.000 kroner , men han la ned like mye arbeid som han ville ha gjort med en vanlig lakk rullet på, men da hadde det vært bare å slipe over å så lakke skikkelig, men nå må ALL FARGEN BORT :puke: for å få en normal lakk på den.... ohff.. Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Lastebillakk er jo ingen umulighet det. Har aldri sprøya med det, like lett som med benga? Det dreier seg om en bil til 6000 kroner, så den taper seg nok ikke så enormt mye på grunn av den eventuelle bengaen.. Men har vært med på bengafjerningstokt på bengarulla kadett c selv, med malingsfjerner, acetylen og halve fillelageret til fretex. DET er hva jeg kaller en real rus! Nesten svimmel etter det enda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Kjøp ordentlig lakk. Benga suger. Er da ikke så mye dyrere. Og for å forhindre rust burde du nok bruke en slags syregrunning på metallet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Til "sitt" bruk funker benga helt greit. Skal jeg til med akryllakk så må jeg bruke syregrunning etter rusta er tatt. Men har egentlig fått svar på det jeg spurte om. Litt avgjørende blir også prisen på syregrunning/zinkgrunning + lakk + tynner + herder, vs. benga. Så får gå å sjekke selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Kost på kadetten litt du og gjør det litt mer proft. :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Kan du ikke kjøpe billigste sorten lastebil akryl lakk, så blir det nesten like billigt! Var på Per Hagen (CD Cardic) og de skulle ha 2000,- for to liter inkludert tynner/herder.. Og det MED firmarabatter!! Lastebillakk var visst noe som var på vei ut mente de, den blir erstattet av noe som er så og si det samme som billakk (nesten samme pris og :( ). Hadde jeg vært ute et par måneders tid tidligere kunne jeg fått det for 700 kroner. Goddamit! Poenget er som så, benga blir det (husk: vinterbil. Innvendinger mottas pr PM). Lurer på å skite i å leie lakkboks og, å bare rulle.. Hvilken tynner egner seg da best, og hvor mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mona_Helen Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Bruk aceton til tynning. Bland 3 deler lakk og 1 del aceton. Siter -88" Mazda 626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Hvis du skal bruke noe på rusta før du skal ha på benga så bruk Arcanol, dette fåes kjøpt på maxbo osv. Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Brukte filler og zinkgrunning på rusta. Bilen ble som så (dårlige bilder) etter første strøk. Andre strøk + innvendig til neste helg. Uttrykket "Pen langt ifra, men langtifra pen" beskriver den bra. Blei ihvertfall akkurat passelig rockabilly stuk på den, må si meg fornøyd. Litt off topic, men noen som vet hvordan jeg kan få skikkelig glans i aluhjula? Gnikka en god time per hjul med autosol, men fikk det liksom ikke blankt nok.. Før: Etter: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 cool..hvilke forskjellige farger finnes i benga? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Alle sånn ca? Kosta 370 kroner for all lakken inkludert rulle og pensel hehe Men vil ikke anbefale å bengalakke en bil som er verdt noen kroner, bengalakkering senker verdien på bilen betraktelig som oftest Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 mente hvilke forskjellige farger som fantes..rød?grønn?sort?blå?rosa? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg