Gå til innhold

Forarbeid før benga?

Ranger emnet

Superthomas

Anbefalte innlegg

Bengan kan brukes på rent stål. Når du tenker å bruke benga så gir du såpass faan i bilen så det er vell ikke så nøye?? hehe

:thumb

Noe av det bedre jeg har lest av innlegg om bengalakk!

Kan du ikke kjøpe billigste sorten lastebil akryl lakk, så blir det nesten like billigt!

Å skulle bilen overlevd vinteren så vil den faktisk være mulig å lakke med andre ting vis det er ønskelig...

En av guttene her på Auton kjøpte i går en Kadett c med iputta 2,2 i og skikkelig godkjent...

Men idioten hadde RULLA bilen med BENGALAKK:puke: etter at rusta var tatt...

Der tapa han ca 10.000 kroner , men han la ned like mye arbeid som han ville ha gjort med en vanlig lakk rullet på, men da hadde det vært bare å slipe over å så lakke skikkelig, men nå må ALL FARGEN BORT :puke: for å få en normal lakk på den....

ohff..

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastebillakk er jo ingen umulighet det. Har aldri sprøya med det, like lett som med benga? Det dreier seg om en bil til 6000 kroner, så den taper seg nok ikke så enormt mye på grunn av den eventuelle bengaen..

Men har vært med på bengafjerningstokt på bengarulla kadett c selv, med malingsfjerner, acetylen og halve fillelageret til fretex. DET er hva jeg kaller en real rus! Nesten svimmel etter det enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kjøpe billigste sorten lastebil akryl lakk, så blir det nesten like billigt!

Var på Per Hagen (CD Cardic) og de skulle ha 2000,- for to liter inkludert tynner/herder.. Og det MED firmarabatter!!

Lastebillakk var visst noe som var på vei ut mente de, den blir erstattet av noe som er så og si det samme som billakk (nesten samme pris og :( ).

Hadde jeg vært ute et par måneders tid tidligere kunne jeg fått det for 700 kroner. Goddamit!

Poenget er som så, benga blir det (husk: vinterbil. Innvendinger mottas pr PM). Lurer på å skite i å leie lakkboks og, å bare rulle.. Hvilken tynner egner seg da best, og hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte filler og zinkgrunning på rusta. Bilen ble som så (dårlige bilder) etter første strøk. Andre strøk + innvendig til neste helg.

Uttrykket "Pen langt ifra, men langtifra pen" beskriver den bra. Blei ihvertfall akkurat passelig rockabilly stuk på den, må si meg fornøyd.

Litt off topic, men noen som vet hvordan jeg kan få skikkelig glans i aluhjula? Gnikka en god time per hjul med autosol, men fikk det liksom ikke blankt nok..

Før:

kadett_b.jpg

Etter:

Etter_benga1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider