Gå til innhold

Anlegg i BMW e36

Ranger emnet

pressi

Anbefalte innlegg

Jeg driver og bygger anlegg i min bmw 320 e36 coupe..

Skal ha en cerwin vega 12" og en kraftig monoforsterker på 1x450 watt.

Det skal nok gi bra nok trøkk i bilen vil jeg tro :) Har hatt større subber før, men skal greie meg fint med en 12" denne gangen :)

Det jeg lurer litt på er høytalerne som er i e36 originalt. Har diskanter og element i dørsiden fremme og to høyttalere i hattehyllen som drives av cdspilleren.

Om jeg setter bass og diskant på "0" så kan de spille temmelig høyt uten å vrenge seg. Kanskje jeg ikke trenger en forsterker og 6x9 i hattehyllen? Blir så stygt å lage to store hull til når det sitter to der fra før helt i kanten på hatthyllen..

Hva om jeg setter bass og diskant på "minus 2"? Da kan jeg spille enda høyere, men skulle tro dette gikk utover effekten av subben da..

Noen som har noen gode råd her?

Det er temmelig god lyd i originalhøtalerne til en tysk importert e36 coupe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. dersom du kun er ute etter å kjøre høyt så har du jo en flott løsning her. Som oftest kjøper jeg skikkelige komponenter rundt om i bilen slik at lyden skal bli PENEST mulig. Kan tenkes du er ute etter "dunk-dunk", og da er det sikkert bra nok for deg. Dersom du syns det er temmelig god lyd i originale e36-høyttalere har du ikke hørt mye bra lyd altså! :) Ta deg en tur på en bilstereoforretning og snakk litt med dem.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider