Gå til innhold

har kun hatt 3-dørs, så 5-dørs(?). erfaringer?

Ranger emnet

VW G3 GTD

Anbefalte innlegg

Tja, personlig er jeg FOR 2 / 3-dørs biler... ville ikke hatt 4 / 5-dørs så lenge de kom i 2 / 3-dørs utgaver, uansett bil.

At det er praktisk kan vel ikke benektes, men hva er vel egentlig praktisk når man har bil som hobby? Fashion before function sier jeg bare...

Tar da ikke så lang tid å vippe fram stolene forran og smyge inn.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pen.

men at det er praktisk er egentlig ikke noe jeg tenker på, for jeg liker å ha den unnskyldningen om at jeg ikke gidder å gå ut fra bilen hvis noen spør om de får sitte på :p

Samtidig, synes jeg at Golf ER og BLIR todørs. egentlig ganske synd, da valget blir innsnevret når man skal lete etter bil :S

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, personlig er jeg FOR 2 / 3-dørs biler... ville ikke hatt 4 / 5-dørs så lenge de kom i 2 / 3-dørs utgaver, uansett bil.

At det er praktisk kan vel ikke benektes, men hva er vel egentlig praktisk når man har bil som hobby? Fashion before function sier jeg bare...

Tar da ikke så lang tid å vippe fram stolene forran og smyge inn.

Det jeg skal fram til, og føler at 5-dørs blir litt for mye liksom.

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt både 5-dørs og 3-dørs, og blir egentlig hipp som happ. Ikke noe i veien med en 5-dørs, og jeg syns de i bunn og grunn er like pene. Men alikevel så er jeg mest på utkikk etter 3-dørs. Merkelige greier. Kan ha noe med at interiøret mitt som jeg skal flytte over er til en 2-dørs.

Det som kan være litt uvant i begynnelsen med 5-dørs, er at B-stolpen sitter like ved hodet ditt, men dette er jo ikke noe problem i seg selv. Nevner det kun for at det blir litt annerledes når man er vant til å kjøre en 2-dørs:)

Forøvrig så virker det som det er bedre benplass bak i en 5-dørs, men jeg kan ikke få dette helt til å stemme, da det er samme bil.

Mitt råd er: Følg magefølelsen, og finner du en pen 5-dørs som du har lyst på, så gå for den:) En 2'er Golf er en 2'er Golf uansett hvor mange dører det er.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det du sier der Magnus. Jeg hadde bytta min hvis jeg fant en til ca lik pris og med lik eller lavere km stand , på dagen hvis det var en 3dørs. Syns man får et mye fetere stuk med 3dørs, men dette er vel litt smak og behag.. Nå har jeg da en gang 5dørs, og skal gjøre det jeg vil med den :)

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det du sier der Magnus. Jeg hadde bytta min hvis jeg fant en til ca lik pris og med lik eller lavere km stand , på dagen hvis det var en 3dørs. Syns man får et mye fetere stuk med 3dørs, men dette er vel litt smak og behag.. Nå har jeg da en gang 5dørs, og skal gjøre det jeg vil med den :)

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider