Gå til innhold

Dette med oppgradering av bensinpumpe når man har tankpumpe

Ranger emnet


bjørn

Anbefalte innlegg

Som mange volvoer har så har mange pumpe i tanken som løfter bensinen ned til hovedpumpa.

 

Det jeg lurer på er; hvis man kjøper en grom hovedpumpe må man vel oppgradere pumpa i tanken også?

 

Og det andre jeg lurer på er; uansett hvor grom hovedpumpa er så klarer vel den kun å levere den mengden bensin som pumpa i tanken pumper?

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En pumpe suger ganske godt også! Løftepumpa klarer ikke levere nok til en hovedpumpe på fult skuv uansett! Da må du ha catch tank. Kjører med org glt matepumpe og 21ET hovedpumpe nå! Dette holder greit til rundt 350Hk... Men holder ikke lengre!!!! :) Måtte jammen meg sette ned turtalls sperra for ikke å leene ut! Uansett... ekspriminterte litt med det der på forrige volvon. Da hadde jeg matepumpe-catchtank og huvedpumpa! Var ingen retur tilbake til hovedtanken på den catchtanken.Når jeg hadde fått bensin i catchtanken, kunne jeg slå av matepumpa. Og merket ingen forsjell... Hovedpumpa sugde bensin gjennom catchtanken... Og hadde ingen problemer med å levere til 350HK++ fordet!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat, Kim Thureson:

Köp dig en pump från Volvo 240 med mekaniskt sprut (k-jet)

Den räcker en bit över 300hk

 

Ska du över 300hk så föreslår jag 044 pumpen den orkar med över 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge jeg har bensin catch tank har det ikke så mye å si hvilken forpumpe jeg har? solgte nettop en 230 e motor fra glt å ga med pumpa.. denne er vel bedre enn fra 91 230f?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge jeg har bensin catch tank har det ikke så mye å si hvilken forpumpe jeg har? solgte nettop en 230 e motor fra glt å ga med pumpa.. denne er vel bedre enn fra 91 230f?

kjører du hovedpumpen uten matepumpe, tror jeg hovedpumpen ryker rimelig raskt..

 

matepumpen er bare der for å mate hovedpumpen, ganske logisk..

er ialleflal det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører du hovedpumpen uten matepumpe, tror jeg hovedpumpen ryker rimelig raskt..

 

matepumpen er bare der for å mate hovedpumpen, ganske logisk..

er ialleflal det jeg har hørt.

 

 

vet det du.. ikke det jeg spurte om..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører du hovedpumpen uten matepumpe, tror jeg hovedpumpen ryker rimelig raskt..

 

matepumpen er bare der for å mate hovedpumpen, ganske logisk..

er ialleflal det jeg har hørt.

 

 

Neeeei da... bare tull det der!!! Kjørt 245turboen min uten matepumpe i snart et år nå.... Har ikke hatt no problem med det enda iallefall!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår