Gå til innhold

Dette med oppgradering av bensinpumpe når man har tankpumpe

Ranger emnet

bjørn

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Yepp. Bremsa hos VS og gatemapping med bredbåndslambda etter at jeg fikk motoren i bilen. Husker ikke nummeret på pumpa, men den sitter på bla. Porsche 911 turbo, Saab 900 turbo, 240 turbo osv.

Hvilken forpumpe hadde du?

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. da må det finnes flere typer av 240 turbo pumpene da! For den jeg har holder IKKE til 400Hk.... Men så skal det jo sies at den er jo ikke ny heller da!

Du kjørte uten matepumpe vel??

Jeg mener GANSKE SIKKERT at det er lite lurt å kjøre hovedpumpe (iallefall volvo sin), uten matepumpe..

Virker sikkert en stund, men jeg tror det sliter mye mer på pumpen.

Før noen har noen fakta å motsi meg på dette punktet, går jeg utifra at jeg har rett (som jeg til vanlig går ut ifra).

Ha en videre fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjørte uten matepumpe vel??

Jeg mener GANSKE SIKKERT at det er lite lurt å kjøre hovedpumpe (iallefall volvo sin), uten matepumpe..

Virker sikkert en stund, men jeg tror det sliter mye mer på pumpen.

Før noen har noen fakta å motsi meg på dette punktet, går jeg utifra at jeg har rett (som jeg til vanlig går ut ifra).

Ha en videre fin kveld!

i og med at du har rett, da kan du vel også forklare hvorfor det sliter med på hovedpumpa da?

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vogna mi stoppa når matepumpa brant opp.. det ville den ikke være med på..

kjørte 044 pumpe.. funka fint med org. matepumpe.

Hva skjedde med 044 pumpa når matepumpa ikke leverte fuel til den? Brant den seg eller noe?

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når motoren stoppa stoppa jo også pumpa.. så det gikk jo bra det.. eller så var det vel egentlig som å kjøre tom for bensin.. pumpene brenner jo ikke da heller..

Tenkte bare at siden pumpa ikke fikk bensin (=kjøling) så kunne den gå varm eller noe. Men det er jo greit å vite at den tåler å gå tørr.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette noe pumpe å satse på , og kan jeg da kjøre uten forpumpe med denne. skal ha en pumpe til ca 400hk.

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=AEI%2D11101&N=700+4294925239+4294839053+4294836965+400300+4294891676+115&autoview=sku

Få Euro-1 til å svare deg på dette med denne Aeromotive pumpa..han er så glad i disse...., Nei innvester i Bosch 0580 254 044 pumpa,fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider