Gå til innhold

Golf Blad

Ranger emnet

Stress87

Anbefalte innlegg

Pleier å kikke litt i det tyske Golfbladet, men leser ikke så mye grunnet at jeg ikke kan tysk. Er som regel motorspecs og felger som interesserer meg når jeg leser. Resten som er gjort ser man på bilen (gjelder selvfølgelig felgene også, men må ha med felgstørrelse, bredde og dekkdim og eventuelt om det er noen fine felger jeg ikke vet navnet på).

Forøvrig mye spesielt/stygt i det tyske Golfbladet, men hender det er noen godbiter utenom det vanlige der:)

Er en Golfpatriot uten like, så det er klart at jeg må kikke litt i bladene da:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat det bladet liggende på bordet 5 meter unna.

Sidene er tynne og bladet er lett. På de første sidene er det mye reklamer for CD-spiller. Coverbilen er en Golf III lakkert i brungull, som man ser på coveret. Interiøret er hvitt , gull og selvfølgelig med leopardmotiv noen steder (virker som dette har blitt obligatorisk for tyske Golfer om dagen). Bakfangeren henger, frontfangeren også gjør. Hva med å rette opp mellomrommet mellom fanger og karosseri før man bruker så mye penger? Den har air-ride og 17" Dotz felger. 1.8 literen fra 1991 yter hele 75 PS.

Deretter finner vi en nydelig Einser, retro, BBS 15", tror det er RS. Interiøret er nydelig, noe den høyglanspolerte, turbo'd 16V KRen med 320 PS også er. Einseren gjorde opp for IIIeren hittil.

Deretter finner vi showreport med lettkledde damer, noe stygt og mye pent.

Så finner vi en Golf II med M3-speil, skjev 90-fanger med søvlvgitter, M3 sideskjørt, 6 målere oppå Corrado-dashen, Wolfsburg-matter og skinnseter. Stilkrasj? Ja.

Neste post er en Corrado med M3 speil og skjørt, cleana RS-fanger og Keskin KT5.

Så en brukbar IIIer, se bort fra M3-speil og DTM-potte. Sveisa badlook, fungerer greit. Airbrushed askebeger (woohoo.. not).

Deretter en IIer med komplett stilbrudd, Aero-front (Jetta) med angels/prosjektor, DTM-speil, 14" felger, sorte lister med "GT"-emblemer, og en svær turteller à la The Fast and The Furious fra Autoztyle med shiftlight (han har 140 PS...).

Så en Einser cab med VR6, med Cabby-kit, M3-speil og WRD 15".

Leserenes biler, en som har en kliss original III Joker med 92k km, pluss en IIer som det faktisk ser ut som om det er noen Asiatiske tegn på bakplaten, bilen ellers er cleana. Stilbrudd? JA.

En IIIer med Audi-håndtak, LED-baklykter, Golf IV-look frontlykter, shava blinklys og tåkelys, lakkert i lilla.

Boring Bora med 18" kromfelger, spar meg. Gøy å se bakbremsene forsvinne. Den hadde V6.

SÅ til en grei IIIer, dashbord i suede, interiøret omtrukket, men hvorfor ha skinnseter bak og bur som sperrer enhver mulighet til å sitte bak?

Einser med GT35R og 450 PS er alltid gøy ^^

Favoritten min i bladet er muligens en IV med Schmidt TH 18", men som dessverre har en 130 PS TDi.

Neste nummer ser brukbart ut, med iallfall to Einsere, en Cab og en 3-dørs Golf. Begge så riktig så fine ut. I tillegg en R32, pluss en IIIer-Golf som ikke er noe å samle på.

"Neste nummer" er sikkert ute nå, eller ute av salg, det vet jeg ikke og det driter jeg i. Det kommer ut 6 blader i året tror jeg, bladet er helt greit for 43 svenske kronene jeg betalte. Greit for å ha mellom Svinesund og Oslo. Er de samme utgiverene av VW Golf Scene som gir ut VW Scene International.

Takke meg til Performance VW, som jeg nå må sitte å bla i for å motvirke all airbrush og airride-terroren øynene har fått.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider