Gå til innhold

Kasse til Kicker L5

Ranger emnet

Mauro

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Bmw 320 coupé jeg vil montere en kicker l5 i.

Jeg lurer derfor på, hva er den optimale størrelsen på kassa for å få best bass?

Og hva blir best av med eller uten bassreflex?

Takker for svar :)

BMW M3 Coupé 3.2 1996

xBMW 320ci Cab 2002 Mtech

xVw Golf IV Highline 1999

xBMW 320i Coupé 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv et nyinnkjøpt L5 15" basser som jeg lagde kasse til i helgen. Bygde da etter anbefalt kassevolum fra Kicker som da ved ønske ved dyp bass så måtte man opp i 170liter med port.

Kassa sin konstruksjon vil du få anbefalinger fra kicker sine sider eller medfølgende manual som følger med ditt kicker produkt

med bassport vil du kunne oppnå et høyere "trøkk" enn ved en lokket kasse.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv et nyinnkjøpt L5 15" basser som jeg lagde kasse til i helgen. Bygde da etter anbefalt kassevolum fra Kicker som da ved ønske ved dyp bass så måtte man opp i 170liter med port.

Kassa sin konstruksjon vil du få anbefalinger fra kicker sine sider eller medfølgende manual som følger med ditt kicker produkt

med bassport vil du kunne oppnå et høyere "trøkk" enn ved en lokket kasse.

Takk for tipset. Bygde en på 92 liter i MDF. Ble grei lyd, selv om jeg ikke har testet å skru opp. Vet ikke hvor nøye det er med innspilling, men siden jeg ikke har erfaring, så spiller jeg inn litt ihvertfall.

Drar å handler ett bassreflex rør i morgen, men hvor stor åpning skal jeg ha?

BMW M3 Coupé 3.2 1996

xBMW 320i Coupé 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

porten som kicker anbefaler er slot port, som bygges i selve kasse konstruksjonen ;)

Og med dette menes at porten skal være en type "firkant" Alle mål vil du finne på denne porten i manualen som fulgte med ditt Kicker element.

Lykke til

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, fikk ikke lest dette før nå i kveld.

Det jeg gjorde var å dra på biltema (faktisk) for å kjøpe et bassreflexrør til 49,- :D

Å jeg angrer ikke ett sekund. Uten å ta hardt i, så ble bassen cirka 60% kraftigere. Taket vibrerer, å skiltet slår faktisk hardt mot bilen. Blir et lite prosjekt bare å få ting til å slutte å riste :)

Hehe, men kort og godt så er jeg kjempe fornøyd. :)

BMW M3 Coupé 3.2 1996

xBMW 320i Coupé 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...