Blast_off Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Hei har lakkert litt nå og fikk litt rennemerker. Er det mulig å få disse vekk ved å pusse med 1200 våtsliping, for deretter å rubbe opp og polere? Dette gjelder tett svart farge uten klarlakk. Vil det som er pusset eventuelt bli like blankt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Du bør gå for minimum 1500 istedet for 1200. Bruker du 1200 bør du ha en god poleringsmaskin og veldig gode produkter (Auto Glym 03B / 3M Perfect-It III Rubbing med hvit kork) for å få det like bra etterpå. Eventuelt så blir du stående å polere leeeenge. Det som du pusser ned og polerer blir like blankt etterpå ja! Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 pass på å ikke slipe ned til grunninga. Lakken blir blankere etter den behandlinga :) Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 ok, da er jo den saken grei...Da blir det autoglym og polering ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hepper'n Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Låner denne tråden litt jeg. Har lakkert noen få deler i verkstedet nå, og har fått litt støv og appelsinhud i lakken. Er ikke til bil, men til litt andre ting. Er lakkert i sort blank. Vil det gå med lett våtsliping med 1200 pappir, når det skal klarlakk over til slutt? Siter '02 Audi A4 1.9 TDI '85 Audi Coupe Quattro Member of VWACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsche911c2 Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Går an å pusse før du tar på klarlakk, men du må pusse veldig forsiktig. Jeg pusser ofte, men slenger som regel på litt lakk der før jeg legger på klarlakk på hele. Pusser du for mye vil du få en fargeforskjell under klarlakken. Ikke pent. Siter Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hepper'n Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Tenker da at jeg vil pusse forsiktig på hele delen. Da vil det kanskje ikke bli så stor forskjell?? Siter '02 Audi A4 1.9 TDI '85 Audi Coupe Quattro Member of VWACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdathor Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 når det gjelder rennemerker, "appelsinhud" skjolder, lakken koker, osv... enten hør med en lakkerer om tyv triks... ellers så er det bare å matte det hele ned og begynne på nytt... sig er verst... da må du vanligvis nesten ned til stålet... edit: støv poleres bort... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Har nettopp gjort det samme på min bil, var litt uheldig når jeg maskerte, så fikk en kant. Våtslipte forsiktig med 2500 papir, deretter rubbet og polerte med Megasqiars! Restultatet ble strøkent, syns JEG.. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg