Gå til innhold

spørsmål anng. bobble veteran..

Ranger emnet

Sower

Anbefalte innlegg

Jeg driver da og titter rundt på forskjellige biler nå pga. saaben uansett står stille i garasjen, og da kom jeg over den søte bobbla her:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1231286#top

den har da en ikke godkj. motor + turbo.... vil bilen enda gå som veteran med denne? o.O

og eier sier at det må settes skivebrems foran om motor skal godkjennes.. er dette sant, og hvor "enkelt" er dette å få til?

mvh Stein

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så enkelt. skal man ha veteran frosikring så må bilen dokumenteres orginal med bilder til forsikrings selskapet. bilen vil jo gå som veteran bil, men ikke i forsikringa. godkjent får du gjort, men skivebremser er langt fra billig. lett å få til det er det...

her er en link til noen som selger bremser til vw t1

http://www.kerscher-tuning.de/cgi-bin/shop.pl?page=frameset.html&shopid=115876116021582

her er link til vw luftavkjølt klubben :)

http://www.vw2you.com (Her inne er forum)

Mvh Victor

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med årsavgiften.. den vil ikke bli påvirket sant ?

har forsikringa på mamma uansett, så en katastrofe er ikke forsikringa, men org. motor følger også med, så om noe går galt med euok. så er det bare å bytte litt `? ;)

finner forresten ikke pris på de bremseksivene... noe ca. pris på slikt? (ombyggningsett. til bremseskiver) :D

ble også nevnt på bilen at svingehjulet kanskje har løsnet å... kom dunkelyder under kjøring ...

er den egentlig verdt hele 40k? ;P

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen i seg selv er nok verdt 40 tusen hvist det er gjort skikkelig arbeid. tror ikke det går ut på årsavgiften om bilen er ombygd, men tørr ikke si helt sikkert. prisene står jo inne på den siden. men mener å huske 15-20 tusen for ett kitt forran. men tørr ikke si helt sikkert dær heller. ring hot shop å hør.http://www.hotshop.as/ der kan du bestille delekatalog med alt du måtte ønske til bobbla :) hør med dem hva ett bremsekitt koster. vil tro att svinghjulet ikke er løst hvist det kommer klunkelyd, tipper svinghjulet kommer flygende fort ut av bilen hvist det er løst. motorn er fort å skiffte.. har sjøl en 65 mod t1 som er taksenket++ men får desverre ikke tid til å gjøre den ferdig pg ett annet prosjekt.

victor

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske sikkert mulig å finne bremser fra en annen boble som kan monteres på din.. Men du må sikkert ha med andre ting og da, som spindel, og muligens noe mer.. Ring på HotShop og spør om det finnes bobler med bremseskiver som passer til din bil ved litt ombygging.. Ser for meg rundt 3-5000 jeg, for bremser.. Skal du kjøpe såkalte ettermarkedsbremser, DA blir det fort 10-20-30 lapper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

starter å tvile på at dette er bilen jeg burde gå for... litt for mye styr ;)

men jeg lurte på om man setter i en 1600 motor på en 1300, vil dette sette forsikringsfolket i full fyr og flamme, eller er dette noe som gir lett veteranforsikring?

og hva er egentlig den store forskjellen mellom enn 1300 motor og en 1600 motor? :)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs hvordan 1300 det er snakk om.(1300 ccm) AB 1,3 44 HK August 70 - Juli 73 AC 1,3 40 HK August 70 - Juli 75

og 1600 motoren varierer fra 47-50 hk. så det er ikke rare forskjellen. dette er bare eksempler på nyere 1300 motor. tviler på att bt sier noe om du setter i en 1600 motor. mener å huske att orginal bremsene til t1 1200 holder til ca 70 hk. så det er jo noe å gå på. men den t1 der var jo fin da. :)

victor

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke jeg ville bygget turbo på en boble. ville heller satset på en t4 motor. man klarer å hente ut nåkså mye hk av en 2.0 liter. du kan bruke en 1600 motor å få ut ca 90 hk med div trimming. men det koster jo fort 15-20 tusen å få ut litt hester fra disse motorene. spørs jo selvsagt hva du legger i det. men 90 hk merkes godt i en t1 bare så det er sagt.

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den førstnevnte bilen i tråden er det turbo på iallefall... og den har en overhalt 1600 motor... noe som virkelig vil slite på altså? :O

90hk hørtes søtt ut på bobble.. ;) men er ikke så nøye egentlig, for om jeg får penger nok skal jeg både ha saaben min og bobbla, for bobbla vikke koste betydelig mye i noen som helst avgifter :D

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider