Gå til innhold

Gule dyser?

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

God dag.

 

En kammerat av meg kjører med såkalte "gule dyser".

Han ligger på rundt 0.8liter/mil og har da 15hk mer enn orginalt.

Kan noen forklare litt hvordan man kan få såpass med hester uten å gå opp noe i bensinbruk?

 

Og ikke minst: Hvor kan man få tak i denne typen dyser? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo visse "mystiske" ting her..

 

Motor A med dyser Z kan ha mindre effekt enn med dyser X.

Om motor A har mer effekt med dyser X, vil den bruke mer bensin!

 

Ps. Forutsettning er jo at A er konstant, dvs. ikke noen variabler inne i bildet utenom dyser som er Z eller X.

 

Det hele er ganske logisk:

Mer bensin => mer effekt.

Mer bensin => mer forbruk.

 

Derimot, kan Motor B ha mer effekt enn Motor A, selv om de begge kjører på samme dyse X eller dyse Z. Det er pga. motoren da ikke er en konstant og det er da gjerne andre faktorer som spiller inn.

 

En veldig liten motor feks, vil gjøre at du må kjøre mye mer på turtall, noe som ikke akkuratt er oppskriften for å spare bensin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo visse "mystiske" ting her..

 

Motor A med dyser Z kan ha mindre effekt enn med dyser X.

Om motor A har mer effekt med dyser X, vil den bruke mer bensin!

 

Ps. Forutsettning er jo at A er konstant, dvs. ikke noen variabler inne i bildet utenom dyser som er Z eller X.

 

Det hele er ganske logisk:

Mer bensin => mer effekt.

Mer bensin => mer forbruk.

 

Derimot, kan Motor B ha mer effekt enn Motor A, selv om de begge kjører på samme dyse X eller dyse Z. Det er pga. motoren da ikke er en konstant og det er da gjerne andre faktorer som spiller inn.

 

En veldig liten motor feks, vil gjøre at du må kjøre mye mer på turtall, noe som ikke akkuratt er oppskriften for å spare bensin..

 

utrolig tungvindt forklart

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo visse "mystiske" ting her..

 

Motor A med dyser Z kan ha mindre effekt enn med dyser X.

Om motor A har mer effekt med dyser X, vil den bruke mer bensin!

 

Ps. Forutsettning er jo at A er konstant, dvs. ikke noen variabler inne i bildet utenom dyser som er Z eller X.

 

Det hele er ganske logisk:

Mer bensin => mer effekt.

Mer bensin => mer forbruk.

 

Derimot, kan Motor B ha mer effekt enn Motor A, selv om de begge kjører på samme dyse X eller dyse Z. Det er pga. motoren da ikke er en konstant og det er da gjerne andre faktorer som spiller inn.

 

En veldig liten motor feks, vil gjøre at du må kjøre mye mer på turtall, noe som ikke akkuratt er oppskriften for å spare bensin..

 

Det der var den værste måten du kunne klare å forklare det på? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag.

 

En kammerat av meg kjører med såkalte "gule dyser".

Han ligger på rundt 0.8liter/mil og har da 15hk mer enn orginalt.

Kan noen forklare litt hvordan man kan få såpass med hester uten å gå opp noe i bensinbruk?

 

Og ikke minst: Hvor kan man få tak i denne typen dyser? :D

tror ikke kammeraten din har en eneste ponni mer enn deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår