Gå til innhold

Oppgradering av bensinpumpe når man har pumpe i tanken i tillegg

Ranger emnet

bjørn

Anbefalte innlegg

Mange biler har pumpe i tanken som løfter bensinen ned til hovedpumpa.

Det jeg lurer på er; hvis man kjøper en grom hovedpumpe må man vel oppgradere pumpa i tanken også?

Og det andre jeg lurer på er; uansett hvor grom hovedpumpa er så klarer vel den kun å levere den mengden bensin som pumpa i tanken pumper?

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan du montere en catch-tank mellom pumpa i tanken og den tøffe hovedpumpa. På den måten lever tankpumpa et behagelig liv hvor den kun trenger å holde nivået i catch-tanken på et visst nivå. Det skal hvertfall jeg gjøre på min Volvo 850. Originalpumpe inn og 2 x Bosch 044 ut.

Reodor F

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 044 leverer ved maks ytelse nok suppe til ca 600 hk. Ifølge noen... Og litt mindre i følge andre. Jeg beveger meg i det grenselandet med vogna mi og vil ikke ta sjansen på at spisen min smelter grunnet mager blanding.

Reodor F

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da får du mye suppe.

Men den tankpumpa pumper jo myye mindre bensin en doble 044, er det fordi man har full gass i kun korte perioder at dette går? Har du regnet på hvor lenge du kan ha full gass før catchtanken din går tom?

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke foretatt noen som helst utregninger av dette, bare pratet med folk som har gjort dette før meg. Det er vesentlig lettere å pumpe bensin til catch-tanken uten motstand enn det er å presse den gjennom dyser som bare tidvis er åpne, derfor skulle visst originalpumpa holde for å forsyne selv doble 044s.

Reodor F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catchtanken vill ikke gå tom om du fører returen inn i toppen av catch tanken. å så videre til tanken.

Rektig! Returen fra fuel-railen går inn i catch-tanken og returen fra catch-tanken går inn i original retur i bensintanken.

Reodor F

Lenke til kommentar
Del på andre sider