Gå til innhold

Noen spørsmål - Passat '98 1,6 - Rare lyder etc.

Ranger emnet

ricmik

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte meg en Passat '98 1,6L for ca. 1 mnd. siden... men det er noen ting jeg har lurt på..

1. Noen ganger er det litt "tungt" å gire til 1. gir.. Man kan også høre en svak humm-lyd før man får den i gir.. er det normalt?

2. Girer til 2. gir, trår på gassen, og småhopper litt bortover.. har lært meg til å være litt mer følsom når jeg girer til 2. men det er jo litt rart, er det ikke? Vet ikke helt om "vrrrrrrrrrr" lyden skal være der når jeg kjører heller?

Er litt usikker på disse tingene, da jeg stort sett er vant til å kjøre med automatgir. Har kjørt flere biler med manuelt gir, men kan ikke huske å hatt disse opplevelsene.

3. Ringen som sitter på toppen av peilepinnen greide jeg selvfølgelig å knekke av i dag.. Noen som vet hvor jeg kan få tak i ny peilepinne? ;)

4. Når jeg stopper bilen, kommer det noe susing fra det jeg antar er A/Cen.. skal det suse på denne måten? Gir seg riktignok etter hvert.

5. Plast-dekoren på -og under dørene har blitt grå.. Er det noe som kan gjøres for å friske opp disse litt?

6. Litt lakk som er borte fra kanten av døra. Er det mulig å få tak i noen "lappesaker"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peilepinne. Hør med en forhandler av VAG, eller en bensinstasjon.. Esso installaerer ny slik "peilepinnehals" for meg i morgen faktisk :D.

Plast dekor: Plastfornyer.. fåes ifra f.eks autoglym:

http://butikk.naf.no/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=779880111&pf_id=NO-522160&dept_id=0

"Lakk": Du får kjøpt "rett" lakk til din bil, på små flasker (ser litt ut som neggellakk flaske ting..) :).. som er ekte vare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peilepinne. Hør med en forhandler av VAG, eller en bensinstasjon.. Esso installaerer ny slik "peilepinnehals" for meg i morgen faktisk :D.

Plast dekor: Plastfornyer.. fåes ifra f.eks autoglym:

http://butikk.naf.no/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=779880111&pf_id=NO-522160&dept_id=0

"Lakk": Du får kjøpt "rett" lakk til din bil, på små flasker (ser litt ut som neggellakk flaske ting..) :).. som er ekte vare!

Høres ut som en god idè.. men er den lakken noe man får fra VAG forhandlere det også? Får vel stikke innom og se om jeg kan få en sånn peilepinnegreie også ;) Takk for tipset med plastfornyeren.. må testes ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. Susingen fra A/C anlegget er vifta til A/C

anlegget som bråker litt når du skrur av tenninga.

Har selv den lyden. Så jeg bruker å skifte

over fra AUTO til ECON på klima-anlegget.

(Skrur av A/C)

Tja, er det det altså? For meg høres det ut som om det er noe som er under trykk som suser.. Har sett vifta, men den stopper jo relativt fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider