Gå til innhold

karoserideler???:S

Ranger emnet


Ghostface killah

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

jeg må skifte hele gulvet i min ascona, dvs. der de som sitter bak har bena, og frem til pedalene sånn ca.. men fant ikke nytt gulv hverken hos veng eller klokkerholm... noen tips?

 

er ikke så sugen på å lage allt nytt i 1mm stålplater, ser litt rart ut :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må skifte hele gulvet i min ascona, dvs. der de som sitter bak har bena, og frem til pedalene sånn ca.. men fant ikke nytt gulv hverken hos veng eller klokkerholm... noen tips?

 

er ikke så sugen på å lage allt nytt i 1mm stålplater, ser litt rart ut :)

 

Man får ikke akkuratt tak i nytt gulv. Må enten lappe, evt kappe ut av delebil.

Et såpass stort spenn på 0,5meter burde nok byttes i ett ja. Så slipper bilen å se ut som et lappeteppe.

 

Mitt tips, kapp det ut langs hele kanalen (fra evt delebil), da har du noe å sikte etter. Legg så den utkappa beta'n oppå det gulvet du har i bilen, sprittusj, og teng hvor du skal kappe. Da blir det litt mere nøye. (evt skjær begge platene til med plasma(skjærer rett gjennom begge)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har desverre ikke delebil å kappe fra. selve kappinga og sveisinga er ikke problem. kom fram til att gulvet blir lagd nytt i stålplater. trenger ikke bytte girkassetunellen, så den tenkte jeg å jekke litt ut mens jeg var i gang (vurderer volvomaskin og girkasse). men men, opel ruster å det er det ikke noe å gjøre med. Tenkte å grunne det nye gulvet, legge på nye asfaltplater, å legge tectyl over det hele, så slipper jeg mer rust de neste 10 årene hvertfall :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har desverre ikke delebil å kappe fra. selve kappinga og sveisinga er ikke problem. kom fram til att gulvet blir lagd nytt i stålplater. trenger ikke bytte girkassetunellen, så den tenkte jeg å jekke litt ut mens jeg var i gang (vurderer volvomaskin og girkasse). men men, opel ruster å det er det ikke noe å gjøre med. Tenkte å grunne det nye gulvet, legge på nye asfaltplater, å legge tectyl over det hele, så slipper jeg mer rust de neste 10 årene hvertfall :)

 

uff da.. er bedre å grunne, og lakkere... så slipper den neste eieren om 10 år å banne seg grå pga noen har smurt tekyl under teppe i bilen... lukter gjor det også de første årene...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da utgår tectylmed skyhøye kneløft :)

 

her har de forresten en del karosseri deler:

dr. manta: http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154514ef03ee653/shopdata/index.shopscript

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår