Gå til innhold

øvelseskjøring

Ranger emnet

rcfrik

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om man må ta mørkekjøringskurs for å kunne øvelseskjøre mellom 31.okt og 1.mars. For der jeg tok tgk sa de at man kun måtte da mørkekjøringskurs før man skulle ta oppkjøringa til "lappen"... stemmer dette, eller er det sånn at jeg må ta mørkekjøringskurs for å kunne øvelseskjøre innenfor denne perioden?

mvh

rcfrik

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og rcfrik som har denna diskusjonen, jeg, som tok mørkekjøring når jeg tok traffikalt i desember, har fått opplyst at etter en-eller-annen dato i oktober så trenger man mørkekjøring for å kunne kjøre... Men trur jeg nesten må ringe vegvesenet i morra for å finne et ordentlig svar....

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke mørkekjøring kan øvelseskjøre hele året uten mørkekjørings kurs :D

sitat fra http://www.vegvesen.no/horinger/forstehjelp/horingsbrev.doc

I § 3 er det presisert at de som tar grunnkurset om sommeren (16. mars – 31. oktober) kan øvingskjøre hele året selv om man ikke har kurs i mørkekjøring. Hvis en slik elev vil avlegge førerprøve om vinteren (1. november – 15. mars), må temaet mørkekjøring være gjennomført hvis eleven skal unngå avvisning. Ønsker en slik elev å avlegge førerprøve om sommeren, blir han eller hun ikke avvist – men bestått førerprøve gir førerrett bare frem til 1. mars neste år hvis mørkekjøringen fortsatt ikke er gjennomført.

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider