rcfrik Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Hei! Jeg lurer på om man må ta mørkekjøringskurs for å kunne øvelseskjøre mellom 31.okt og 1.mars. For der jeg tok tgk sa de at man kun måtte da mørkekjøringskurs før man skulle ta oppkjøringa til "lappen"... stemmer dette, eller er det sånn at jeg må ta mørkekjøringskurs for å kunne øvelseskjøre innenfor denne perioden? mvh rcfrik Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Tror du bare trenger å ta mørkekjøringen før du skal ta kjøre opp til lappen... Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Straydog Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Det har ikke jeg hørt noe om, iallefall. Har øvelseskjørt i et år nå, og jeg begynte på senhøsten. Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 er det sånn at du ikke har tatt mørkekjøring ennda? for jeg vil ikke få sperre på 6 mnd for å kjøre ulovelig på "senhøsten - våren" Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Jeg og rcfrik som har denna diskusjonen, jeg, som tok mørkekjøring når jeg tok traffikalt i desember, har fått opplyst at etter en-eller-annen dato i oktober så trenger man mørkekjøring for å kunne kjøre... Men trur jeg nesten må ringe vegvesenet i morra for å finne et ordentlig svar.... Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Jeg trenger ikke mørkekjøring kan øvelseskjøre hele året uten mørkekjørings kurs :D sitat fra http://www.vegvesen.no/horinger/forstehjelp/horingsbrev.doc I § 3 er det presisert at de som tar grunnkurset om sommeren (16. mars – 31. oktober) kan øvingskjøre hele året selv om man ikke har kurs i mørkekjøring. Hvis en slik elev vil avlegge førerprøve om vinteren (1. november – 15. mars), må temaet mørkekjøring være gjennomført hvis eleven skal unngå avvisning. Ønsker en slik elev å avlegge førerprøve om sommeren, blir han eller hun ikke avvist – men bestått førerprøve gir førerrett bare frem til 1. mars neste år hvis mørkekjøringen fortsatt ikke er gjennomført. Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg