simtra Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Holder på å feilsøke på tenningssystemet men finner ikke tenningsmodulen. Noen som kan si meg hvor den sitter? Siter Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 inne i motorstyringsboksen. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simtra Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Kanskje du da vil være så snill å si meg hvor motorstyringsboksen sitter da?:wonder: Siter Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon-Corrado Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Kanskje du da vil være så snill å si meg hvor motorstyringsboksen sitter da?:wonder: Rett foran torpedoveggen på passasjersiden. Ligger under et deksel der. Siter Corrado Club Norwegen http://www.corradoclubnorwegen.com VW Corrado 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 ta en titt her http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=136141 Tenningsmodulen er ikke å få kjøpt løst, ryker den må du bytte hjerne Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eboy Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Og hjerne til G60 har nok muligens jeg..:google Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simtra Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Ok. Problemet er at det ikke er gnist på pluggene. På coilen sitter det 4 ledninger. 1 som går til pluggene, 2 som sitter på minus (rød, grønn) 1 som sitter på pluss (svart) Når jeg slår på tenningen skal det vel være 12v på den svarte sant? Har et enkelt koblingsskjema så jeg holder på å feilsøke, men alt går jo i strømper så det er ikke lett. På skjemaet står det at den svarte på coilen går til nr.24 på en slags hoved tavle\styreenhet\boks\ett eller annent? Noen som har feilsøkt på tenningsnettet før? Siter Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Starter pumpen når du vrir om nøkkelen så er hjernen i orden. Coilen skal ha +12v på en ledning konstant siden tenningen aktiveres ved jord. 24 er vel kanskje et rele eller en pin. Sjekk at fordeleren er ok før du begynner å dra ut ledningsnettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon-Corrado Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Ok. Problemet er at det ikke er gnist på pluggene. På coilen sitter det 4 ledninger. 1 som går til pluggene, 2 som sitter på minus (rød, grønn) 1 som sitter på pluss (svart) Når jeg slår på tenningen skal det vel være 12v på den svarte sant? Har et enkelt koblingsskjema så jeg holder på å feilsøke, men alt går jo i strømper så det er ikke lett. På skjemaet står det at den svarte på coilen går til nr.24 på en slags hoved tavle\styreenhet\boks\ett eller annent? Noen som har feilsøkt på tenningsnettet før? Feilsøking på tenningsnettet, ja. Det har jeg gjort nok av i det siste. Og det IKKE lett spør du meg. Har endel skjemaer og tegninger med egene "kommentarer" liggende i Oslo. Riktignok til 16V, men... Jeg sliter også med at det ikke er gnist på pluggene. (Starter går rundt, men ingenting mer skjer) At coilen går til nr 24 betyr nok pin nr 24 på hjernen. Men pinnene på hjernen er ikke nummerert (Ihvertfall ikke på min), så det er ikke bare bare å finne frem når alt går i strømper som du sier! Siter Corrado Club Norwegen http://www.corradoclubnorwegen.com VW Corrado 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simtra Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 takk folkens:) Det vil da si at jeg skal kunne måle 12v på den ledningen som er festet på +15 polen på coilen? Der måler jeg 0. Skal se og jeg sklarer å lokalisere denne ledningen på se og det kan være brudd eller noe slik. Problemene starta med at bilen plutselig bare stanset men etter å stått en stund startet den igjen. 0 gnist når den stanset men gnisten kom jo tilbake:hvaskjera Dårlig kontakt, brudd, relè? Siter Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon-Corrado Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 takk folkens:) Det vil da si at jeg skal kunne måle 12v på den ledningen som er festet på +15 polen på coilen? Der måler jeg 0. Skal se og jeg sklarer å lokalisere denne ledningen på se og det kan være brudd eller noe slik. Problemene starta med at bilen plutselig bare stanset men etter å stått en stund startet den igjen. 0 gnist når den stanset men gnisten kom jo tilbake:hvaskjera Dårlig kontakt, brudd, relè? Hmm... hørtes merkelig ut. Jeg fikk problemet da jeg skiftet CD-spiller. Tror jeg greide å koble av en feil ledning da... skulle gjerne ha fått fiksa det. Kan høres ut som vi har samme problem, så om du finner ut av det så si ifra! Det klør nemlig i bena etter å kjøre Corrado igjen! Savner følelsen! Siter Corrado Club Norwegen http://www.corradoclubnorwegen.com VW Corrado 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simtra Skrevet September 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 HELT ENIG! Det klør i hele kroppen! Kjører rundt i en Ascona B 1,3s å det er ikke akkurat å sammenligne:) Skal holde på i hele dag, så jeg håper jeg finner det ut:boxing Siter Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg