subarualfen Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Hei, i dag hadde eg opp kjøring. den gjekk ikkje så veldigt bra! strauk PGA: kjøre læreren måtte ta bremsen da vi møtte en stor treiler på ei lita smal bru! men eg såg treileren og flytta foten bort på bremsen og trykka den så vidt innn og da trødde sensor bremsen i bånn!!! Komm ut på biltilsynet etter 40 minn. og fikk beskjed om at eg ikkje bestod. Hoved grunnen til at det var ikkje bestått var at hann måtte bremse! prøvde og forklare hann alt. menn han sa at eg ikkje såg treileren før hann hadde bremsa!!!! men det er jo ikkje sant. Prøvde og overbevise hann menn hann stod på sitt og mente at eg ikkje var forsvarlig i trafikken og kjørte med alt for liten grad av sikkerthet! hva mene dere er det rett i denn situvasjoen der?! ville dere strøket meg eller gjitt meg bestått?? har eg rett til og klage på bestemelsen? takk for svar MVH Alf Arne H:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pals Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Å klage er ikke noen vits. Det er bare bortkastet energi. Sensor følte seg vel ikke helt trygg på kjøringa, det tyder kanskje på at farten ikke har vært tilpasset trafikksituasjonen? Men det vet du best selv. Bedre lykke neste gang! Siter Volvo 444ES -53, MB C180-00 MB SLK200K-09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Nytter nok ikke å klage på avgjørelsen til sensoren, måtte han bremse så følte han nok at du ikke hadde full kontroll over situasjoner. Lykke til neste gang Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Ikke lett å si om det var riktig avgjørelse eller ikke utifra forklaringen din. Men det går ann å klage ja, men vanskelig å få det gjennom i believe. Skjedde noe av det samme når jeg kjørte opp også, men jeg fikk hadde "strykejernet" som sensor da. Helt mongo mann. Trøkka bremsa i bånn i en situasjon hvor det absolutt ikke var nødvendig. Forklarte situasjonen nøye til kjørelæreren min etter oppkjøringen, og han mente at det var feil avgjørelse av sensor. Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Sensor har stort sett alltid rett. Han hadde nok rett i dette tilfellet også. Husk at han sannsynligvis har hatt mange hundre, kanskje tusner av oppkjøringer, så jeg vil tro at han bruker sin erfaring på å avgjøre om du skal stå eller stryke. At en dritnervøs 18-åring prøver å unnskylde seg, har han nok vært med på før;) Men jeg skjønner jo din frustrasjon også, det er sikkert ikke morro og stryke på oppkjøring:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en sei Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Resultatet av en førerprøve er basert på en helhetsvurdering. Om sensor må bremse er vel egentlig løpet kjørt allerede der. En annen ting er jo at sensor mente du kjørte med liten grad av (selv)sikkerhet som er strykgrunn i seg selv. Med en slik uttalelse tror jeg det er minimale sjanser for at du hadde bestått, til tross for oppbremsinga. Regner med sensor med dette mente du hadde for dårlig oversikt/forståelse av trafikkbildet. Ved en oppkjøring må du prestere der og da, og først og fremst kjøre sikkert.. Du får finne fram L`en og kjøre litt til, kanskje aller helst i stunder hvor det er relativt mye trafikk. Ønsker deg lykke til med kommende oppkjøring..alacocaina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Ja, dere har kansje rett i at det ikkje hejlper og klage!!! MEN VAR FLERE TING HANN MENTE EG HADDE GJORT. SWØSTRA MI HADDE TIL OG MED SETT UT VINDUET DER EG SNUDDE. OG EG VAR LANGT FRA DEM JERENE HAN MENTE EG HADDE STRØKET MEG INNTIL!! MENN MENN!!! ER EN MÅNED TIL NESTE GANG SÅ FÅR GOD TID TIL OG ØVE MEG!!! oi faen stor skrift der jah!!!:ahahahhaha: !! noe andtre som har vert ute for noe sånt dritt på opp kjøringh her eller?!!!! takk for alle svar :):happyhappy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 jeg hadde 2 1'er feil på oppkjøringa mi. 1 for at jeg slakka opp ved et kryss jeg hadde forkjørsrett og 1 for at jeg brukte noe lang tid ved et kryss. Jeg utnytta vel ikke lukene som jeg kunne ha utnytta.. Jeg vedkjenner meg de feilene, og syns oppkjøringa var rettferdig og grei. Noen år siden jeg tok lappen, så jeg vet ikke om reglene er de samme nå, men jeg fikk 4 såkalte pluss også.. Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quentez Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Men du bestod vel, nicoloco? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Har hørt samme historien flere ganger, folk som stryker og mener at alt var sensor sin feil! En strøyk pga "Passiv bremsing", skulle klage og alt, var jo helt bak mål! Han bremsa litt for tidlig sa han. Jojo. Senere når han fikk lappen så skjønte jeg hvorfor, han lå å bremsa hele tiden i alle nedoverbakker, pluss på flata for å regulere hastigheten! :) Så alt i alt vil jeg uansett tro at sensor hadde rett, han har nok mer peiling på slikt en deg og søstra di i vinduet :) Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Men du bestod vel, nicoloco? jah, ville bare poengtere at de fleste sensorer har rett! :) Vi gjør vel alle feil, men når det gjelder oppkjøring så er det vel oftere sjåfør som gjør flere feil enn sensor! Det er i det minste realiteten, veldig mange som INNBILLER seg at de er gode sjåfører, men det er vel kanskje på tide å våkne opp og innse fakta. Jeg mener at når man har klart oppkjøringen kan man ikke kjøre bil, da kan man begynne å lære! Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg