Gå til innhold

Hvordan bygge grenrør?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har tenkt tanken på å bygge grenrør til min b230E motor.. Hvordan skal jeg begynne å bygge? er det vanskelig? Har bare sveiseapparat og vinkelsliper.. ikke noen rørbøyemaskin ellernoe sånt.

Hva vil dette komme på i pris? sånn ca? Lønner dette seg mht å kjøpe et brukt?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sa en gang at om du spør, har du ikke kunnskapen til å gjøre det selv.

Man kan bli fornærmet av det utsagnet eller man kan finne ut at man heller bør kjøpe et ferdig av feks http://www.kgtrimning.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan nesten bare glemme å bygge selv. er så sykt nøye når det gjelder grenrør, mye pga varmeutviklingen er så enorm og det må/bør være lik motstand i alle rør for å ikke skjevbelaste. har lite å si om du ikke skal hente masse effekt da :P

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... trur jeg dropper tanken om å bygge grenrør selv da.. :)

Hadde tenkt å bygge meg et effektanlegg, så tenkte grenrør hjalp på der.

Hvis jeg bygger meg effektanlegg, får jeg dette godkjent da, eller må jeg slenge på det orginale før kontroll?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg flens. rør og bend så skal jeg mygle sammen noen greier til deg preben... Ville tro at originalt rør til 16v sugis smetter nedi..

Får jo som sagt ferdige saker til en overkommelig pris, så hvorfor kødde med det? Med mindre en lider av sterk skaperglede...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider