Gå til innhold

Verdi på trimmet B20 med doble gassere

Ranger emnet


_Sjakalen

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har fått tilbud om en trimmet B20.

 

Det sitter 2 Webere på den, og den er rigget for bakkeløpskjøring. den har blitt brukt i 3 bakkeløp, men ble satt bort sammen med en 142. Han fikk den ikke til å gå som den skulle (han har ikke synkronisert gasserene).

 

Det skal være no sinnsykt med hester i den (han pratet på borti 200++ (?) )

 

Dette er ca. fakta på motoren, vet bare at den gikk som et lite helsike. Jeg har fått tilbud om å kjøpe den, men hva kan noe sånt være verdt?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

200hk i b20, da skal han ha gjort litt..

 

ville vært skeptisk til den, om den ikke har GOD dokumentasjon eller bremsepapirer..

 

du kan jo høre om han betaler for motorbrems om du leverer den til brems og den får mindre enn 160hk...

 

http://www.kgtrimning.com

 

ellers, tenk på avgasser, ikek sikkert du får denne godkjent i en nyere 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt mye hester er det ikke i den men, sitter en kvass topp på den, grenrør og de 2 doble, som jeg vil si trenger en overhaling, de har stått tørre lenge!

Klippet og limt fra kg:

 

TOPPLOCK STEG 2 med ventiler: in 44 ut 37.

Bearbetade insugnings- och avgaskanaler. Förbränningsrummen upptagna

och rundade för att undvika ev spikningsproblem.

Lämpliga förgasare: 36/36DCD eller 2X45:or.

Lämplig kamaxel D, K, KG10, KG17, KG19, F eller R.

Klar för effektuttag upp till 170HK. UTBYTES eller +900:- 6900:-

 

TOPPLOCK STEG 3 med ventiler: in 46 ut 38.5

Bearbetade insugnings- och avgaskanaler. Förbränningsrummen upptagna

och rundade. Dubbla ventilfjädrar med stålbrickor.

Lämpliga förgasare: 2X45 eller 2X48:or.

Lämpliga kamaxlar KG19, KG6, KG5, MR3, R o s v.

Klar för effektuttag upp till 185HK. UTBYTES eller +900:- 8300:-

 

TOPPLOCK STEG 4 med ventiler: in 46 ut 38.5

Maximalt bearbetade insugnings- och avgaskanaler. Förbränningsrummen är upptagna samt rundade. Dubbla ventilfjädrar med stålbrickor. Polerade ventiler.

Val av lämplig kamaxel och förgasare - se steg 3.

Klar för effektuttag upp till ca 200HK.

UTBYTES eller +900:-. 9800:-

 

Som man ser, så skal det litt jobb til på den toppen, før den fungerer opp til 200hk. Ps. Det er langt fra sikkert at toppen alene gjør motoren klar for 200hk, du må jo ha bensin, m.m og jeg vet ikke hva du må gjøre med tenningen din, om du kaver på og slikt..

 

For litt mer heavy hardcore er det jo:

 

TOPPLOCK STEG 5 med ventiler: in 46 ut 40.

Maximalt bearbetade kanaler och förbränningsrum. Isärflyttade ventiler.

Dubbla ventilfjädrar.

Lämpliga kamaxlar = valfritt.

Lämpliga förgasare 2X48:or.

Klar för effektuttag = maximalt. UTBYTES eller +900:-. 11300:-

 

TOPPLOCK STEG 6 med ventiler: in 46 ut 40.

Uträtade insugningskanaler genom ändrad placering på toppen. Isärflyttade ventiler.

I övrigt som steg 5. Denna topp är för den verklige ”entusiasten” och tillverkas

endast i samband med köp av motor.

Effektuttag = maxi maxi.

UTBYTES eller + 900:-. 20000:-

 

 

Som dere ser, koster det peng!!

 

Sjekk feks dette oppsettet:

http://www.kgtrimning.com/trimningAM.htm

 

Der er blokken borret til 92mm, det ersteg 5 topp, hestec sprut, smidde stempler og veivstaker i stål. MR3 kamaksel også.. +++

Den har 200hk/255nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt trimma B20, steg 3. Eg vil ikkje anbefale å kjøpe B20 for å putte i 240, B20 hører hjemme i 140.

 

Hvis den ikkje går som den skal bør du ikkje kjøpe den hvis du ikkje har god peiling på gassere, det kan vere vanskelig å få 2doble gassere til å fungere bra.

 

 

Den skal jo i enten 142 eller 242 fra 75...

 

Den skar visstnok være borret til 2,2l elns...

 

Pris dere ville gitt er det jeg lurer på. alt det andre kan jeg få fikset.. kjenner opptil flere som har drivi med gamle gassere=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår