_Sjakalen Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Heisann! Har fått tilbud om en trimmet B20. Det sitter 2 Webere på den, og den er rigget for bakkeløpskjøring. den har blitt brukt i 3 bakkeløp, men ble satt bort sammen med en 142. Han fikk den ikke til å gå som den skulle (han har ikke synkronisert gasserene). Det skal være no sinnsykt med hester i den (han pratet på borti 200++ (?) ) Dette er ca. fakta på motoren, vet bare at den gikk som et lite helsike. Jeg har fått tilbud om å kjøpe den, men hva kan noe sånt være verdt? Takker for svar! Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 hmm.. 200hk i b20, da skal han ha gjort litt.. ville vært skeptisk til den, om den ikke har GOD dokumentasjon eller bremsepapirer.. du kan jo høre om han betaler for motorbrems om du leverer den til brems og den får mindre enn 160hk... http://www.kgtrimning.com ellers, tenk på avgasser, ikek sikkert du får denne godkjent i en nyere 240. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Har selv hatt trimma B20, steg 3. Eg vil ikkje anbefale å kjøpe B20 for å putte i 240, B20 hører hjemme i 140. Hvis den ikkje går som den skal bør du ikkje kjøpe den hvis du ikkje har god peiling på gassere, det kan vere vanskelig å få 2doble gassere til å fungere bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Sykt mye hester er det ikke i den men, sitter en kvass topp på den, grenrør og de 2 doble, som jeg vil si trenger en overhaling, de har stått tørre lenge! EDIT: det er IKKE jeg som selger motoren.. Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Sykt mye hester er det ikke i den men, sitter en kvass topp på den, grenrør og de 2 doble, som jeg vil si trenger en overhaling, de har stått tørre lenge! Klippet og limt fra kg: TOPPLOCK STEG 2 med ventiler: in 44 ut 37. Bearbetade insugnings- och avgaskanaler. Förbränningsrummen upptagna och rundade för att undvika ev spikningsproblem. Lämpliga förgasare: 36/36DCD eller 2X45:or. Lämplig kamaxel D, K, KG10, KG17, KG19, F eller R. Klar för effektuttag upp till 170HK. UTBYTES eller +900:- 6900:- TOPPLOCK STEG 3 med ventiler: in 46 ut 38.5 Bearbetade insugnings- och avgaskanaler. Förbränningsrummen upptagna och rundade. Dubbla ventilfjädrar med stålbrickor. Lämpliga förgasare: 2X45 eller 2X48:or. Lämpliga kamaxlar KG19, KG6, KG5, MR3, R o s v. Klar för effektuttag upp till 185HK. UTBYTES eller +900:- 8300:- TOPPLOCK STEG 4 med ventiler: in 46 ut 38.5 Maximalt bearbetade insugnings- och avgaskanaler. Förbränningsrummen är upptagna samt rundade. Dubbla ventilfjädrar med stålbrickor. Polerade ventiler. Val av lämplig kamaxel och förgasare - se steg 3. Klar för effektuttag upp till ca 200HK. UTBYTES eller +900:-. 9800:- Som man ser, så skal det litt jobb til på den toppen, før den fungerer opp til 200hk. Ps. Det er langt fra sikkert at toppen alene gjør motoren klar for 200hk, du må jo ha bensin, m.m og jeg vet ikke hva du må gjøre med tenningen din, om du kaver på og slikt.. For litt mer heavy hardcore er det jo: TOPPLOCK STEG 5 med ventiler: in 46 ut 40. Maximalt bearbetade kanaler och förbränningsrum. Isärflyttade ventiler. Dubbla ventilfjädrar. Lämpliga kamaxlar = valfritt. Lämpliga förgasare 2X48:or. Klar för effektuttag = maximalt. UTBYTES eller +900:-. 11300:- TOPPLOCK STEG 6 med ventiler: in 46 ut 40. Uträtade insugningskanaler genom ändrad placering på toppen. Isärflyttade ventiler. I övrigt som steg 5. Denna topp är för den verklige ”entusiasten” och tillverkas endast i samband med köp av motor. Effektuttag = maxi maxi. UTBYTES eller + 900:-. 20000:- Som dere ser, koster det peng!! Sjekk feks dette oppsettet: http://www.kgtrimning.com/trimningAM.htm Der er blokken borret til 92mm, det ersteg 5 topp, hestec sprut, smidde stempler og veivstaker i stål. MR3 kamaksel også.. +++ Den har 200hk/255nm. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Har selv hatt trimma B20, steg 3. Eg vil ikkje anbefale å kjøpe B20 for å putte i 240, B20 hører hjemme i 140. Hvis den ikkje går som den skal bør du ikkje kjøpe den hvis du ikkje har god peiling på gassere, det kan vere vanskelig å få 2doble gassere til å fungere bra. Den skal jo i enten 142 eller 242 fra 75... Den skar visstnok være borret til 2,2l elns... Pris dere ville gitt er det jeg lurer på. alt det andre kan jeg få fikset.. kjenner opptil flere som har drivi med gamle gassere=) Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.