Gå til innhold

Prosjekt "Rustfri"

Ranger emnet

ekkoj

Anbefalte innlegg

Jeje... Ramla over en einser til fornuftig pris hos to hyggelige karer i Spydeberg på vei hjem fra rudskogen med den grønne einseren...

Kikka kjapt over bilen og så at den til tross for endel bulker og skavanker rundt om hadde lite rust... Perfekt.

Har jo kikka litt etter bil til et lite vinterprosjekt så vi ble enige om pris og så kjøpte jeg bilen :)

Ting gikk litt fort, så jeg vet ikke så mye om bilen annet enn at det tilsynlatende er en 1,5 automat fra 1982.. glemte til og med å prøvekjøre og greier...

Bildene er fra salgsannonsen da jeg ikke har henta bilen enda.

Rustfri2.jpg

Rustfri3.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer. Blir moro å se fremgangen på denne bilen framover:)

Er det sånn at du kan røpe noen planer, eller er alt hysjhysj?

Tja, kommer vel til å holde kortene noe tettere til brystet på denne enn på den grønne.

Det jeg kan si er at planene er klare, og jeg tror og håper at denne kommer til å vekke oppsikt til neste år ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, verden er liten. Denne, ikke sant? Satt og stussa på om det var laget noen 1.4-liter automater noensinne. Gøy, eller hva?

Gratulerer med ny Einser.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: pokker, feil login igjen.. Ekkoj her

Hei igjen.. :)

Var oppom et hyggelig medlem av VACN og henta ,og et sett felger som sannsynligvis havner på prosjekt "rustfri" etterhvert :)

dsc00091np6.jpg

Snodig greie, det står 6 1/2 X 13 på hjula, men når vi målte dem viste det seg at de faktisk er 8 1/2 X 13 :D

felgene trenger en liten puss før de kommer på bilen, men planen er klar ;)

skal du selge starteren så vet jeg om en som vil kjøpe!

Ikke umulig at dette kan skje, men jeg har ikke fått henta bilen enda, så vi får snakke om det når den er vel opp på verkstedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, verden er liten. Denne, ikke sant? Satt og stussa på om det var laget noen 1.4-liter automater noensinne. Gøy, eller hva?

Gratulerer med ny Einser.

Eirik

Det er vel en 1,5 l. Motormolumet er vel 1468 eller noe sånt. Samme type som jeg har på min. digg med automat. Kipt at det bare er 3 gir på den kassa.

Hvor mye skal du legge ned i den? Den grønne du har er jo skikkelig fin og til inspriasjon får oss andre.

1986 Peugeot 205 CT

1982 VW Golf 1 CL Automatic

1980 VW Golf 1 Turbodiesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eenda en golf..... når kommer den første volvoen?? hæ.... he he men blir kul den bilen der og.. de felga må duppes!!![/quote

Vi kan dyppe felger til den store gullmedaljen vi.. så lenge du betaler ;)

Og tvåførr blir det nok lenge til du finner på garasjeplassen min gitt :puke: hehe

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg endelig henta brakka.....

Stian og jeg trosset gårsdagens rester av alkohol i blodet og satte nesa mot spydeberg.

Vel fremme skinte sola, og bilen var aldeles ikke noe penere enn når jeg hadde kikka på den sist :p

Noter akkurat hvor bra form den nye stolte eier ser ut til å være i... hehe

Rustfri_013.sized.jpg

Uansett.. prøveskilter lånt for anledningen ble festa.. fargen matcher og greier...

Rustfri_017.sized.jpg

Sjekk DTM-stussen :P

Rustfri_015.sized.jpg

Når vi først var i rally-land måtte jeg teste ut den nye einserens grusegenskaper...

kort tid etter dette bilder hadde jeg en dobbel høyre nyper over krøen nitti-grader til venstre med brekket helt oppe og fullt rattutslag... det gikk jo som det måtte gå, og jeg planta bilen godt uti grøfta før den streifa noen busker og karret seg videre....

Rustfri_022.sized.jpg

Skjønnt.. så fryktlig mye lenger karret den seg ikke... gikk vel tre hundre meter før den gikk bensintom :P

Godt vi hadde følgebil så vi kunne reise innom nærmeste bensinmæc og fylle litt.... :)

Resten av hjemturen gikk tilnærmet smertefritt... hadde en liten stopp i bomringen etter at en vacum-slange hoppa av :)

Så, nå er bilen trygt forvart på verkstedet på skedsmo :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider