Gå til innhold

Ubrukelig politi???

Ranger emnet


BMW324TDa

Anbefalte innlegg

Var en liten sigetur inn til byen på lørdagskvelden, meg og noen kompiser. Så traff vi noen venner av oss, slik at vi ble stående på parkeringsplassen på Torget. Der lommer det en lilla BMW coupe kjørende med tre ungdommer i (18 - 22???). De stiger ut av bilen, som fremdeles går, vi legger merke til at de virker ikkje til å være helt edru noen av de. De skifter sjåfør og to av de blir stående igjen, mens den tredje spinner over fortauet og ut i veien og tar seg en stripe. Etter ett par minutter kommer han tilbake, og de skifter sjåfør nok en gang. Nå er det ikkje tvil om at de er godt på'an hele gjengen. Blir litt rusing og spinning på torget. I og med at de er større enn oss og ikkje av de smarteste, gidder eg ikkje å gå bort og gripe inn. Etter ca to minutter smeller det noe jævlig. Da har han ene rygget i 20 - 30 kmt inn i en mursøyle som beskytter en brannhydrant. Treffer midt på bilen bak. Godt knust

 

Eg ringer da til politiets nødnummer og melder i fra. oppgir både navn og nummer. "vi skal sende en bil". Så går det 5 minutter og en patrulje bil siger FORBI torget. Ikkkje snakk om å kjøre inn på park plassen og kikke. I og med at de tre idiotene er rundt bilen enda og står og ringer og banner, ringer eg opp igjen til politiet og spør om de har tenkt å ta seg en tur. "Vi hadde en patrulje forbi, men den såg ingenting" får eg til svar. "Men vi skal sende en bil", og så noterer de navnet mitt og regnr på BMW'en som kræsjet.

 

Hva skjer???? Ingenting. Det går ytterlige ett kvarter 5, eg gjentar; FEM politipatruljer siger i tur og orden forbi, men ingen kommer innom torget. Så det ender opp med at de tre idiotene parkerer bilen og stikker....

 

Fyllekjøring MIDT i en by på kveldstid med mye folk, er ikkje det alvorlig nok til å rykke ut??? Sist gang eg pisset på ett hushjørne, kom de med blålys og skulle ta meg... Men det er vel en dødssynd å late vatnet. Å drepe noen med bil i fylla, er tydeligvis helt greit. Man skal i hvertfall tydeligvis få lov til å prøve.

 

Snyt på skatten!!!!

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Walter_Melon

Da kommer en politidame bort og lurer på hva i all verden jeg gjør her så sent på natta. Og at det var fryktelig mistenkelig å drive å reke rundt her på denne tiden av døgnet. Noe jeg eeegentlig kan forstå, men dog..

 

I hvertfall fikk jeg beskjed om å fjerne meg, skulle ikke ha noe biltitting her i gården nei.

 

Tror jeg hadde gått å sett på bil alikevel jeg.

 

De har, i motsetning til hva mange disse nye rektruttene tror, ikke rett til å bosse deg rundt som en annen idiot bare fordi de ikke liker trynet på deg.

 

Joda, man skal alltid ta en politioffisers ordre forholdsvis bokstavlig, men det får være grenser.

 

Men på en annen side, det at du var interesert i å kjøpe en bil gjør deg jo nesten kriminell i norge i dag så var kanskje det de tilta på.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

Hva skjer???? Ingenting. Det går ytterlige ett kvarter 5, eg gjentar; FEM politipatruljer siger i tur og orden forbi, men ingen kommer innom torget. Så det ender opp med at de tre idiotene parkerer bilen og stikker....

 

Er sikker på at politiet rett og slett ikke turde å gripe inn..:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikker på at politiet rett og slett ikke turde å gripe inn..

 

De var ingen av politiene som seig forbi som hadde klart å sett situasjonen an... Det var bare den første som kunne ha sett persnene, de andre kjørte en annen retning.. Og med at de var større en meg, mente eg ikkje elefantstørrelse, men at eg er en heller liten utrent gutt. Desutten så er det vel NOK politi i den der byen på kveldstid at de kunne ha tatt tre gutter om de skapte seg aldri så galen.... Noe de ikkje så ut til å gjøre når folk snakket til de..

 

Nei, uinteressert er vel heller ordet tenker eg...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da forstå at når denne byens høyst effektive politistyrke har brukt hele dagen på å bøtelegge lutfattige studenter for ikke å ha fungerende lys på syklene sine (midt på sommeren - 20 timers dagslys) har de ikke tid til å bry seg med slike bagateller som fyllekjøring og væpnet ran og slikt! Det burde jo si seg selv, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Olethros

Du må da forstå at når denne byens høyst effektive politistyrke har brukt hele dagen på å bøtelegge lutfattige studenter for ikke å ha fungerende lys på syklene sine (midt på sommeren - 20 timers dagslys) har de ikke tid til å bry seg med slike bagateller som fyllekjøring og væpnet ran og slikt! Det burde jo si seg selv, egentlig.

 

lol lol lol

 

Så sant så sant... :D

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Walter_Melon

På fredags natta var jeg sjåfør for noen kamerater til "Martins" på Lillestrøm. Siden jeg kjørte kunne jeg jo selvfølgelig ikke drikke, og siden jeg ikke drakk gadd jeg ikke å bli med inn.

 

På internett hadde jeg sett en Nissan Primera til salgs som visstnok skulle stå på den nissan forhandleren ikke så langt unna politistasjonen, så tenkte jeg at jeg like godt kunne kjøre bort dit for å se om jeg så den stående på plassen der..

 

Jeg svinger sakte og rolig inn på parkeringsplassen og stopper ved gjerdet der som alle bilene står, og plutselig hører jeg en sirene som uler to ganger sånn som når de skal advare deg. Og jeg ser to blålys i speilet.

 

"Hva faen?" -tenkte jeg da. :rolleyes: "Er det slik jeg skal ende?" :rolleyes:

 

I allefall..jeg sveiver ned ruta, har holde hendene på rattet og spør hva som er i veien.

 

Da kommer en politidame bort og lurer på hva i all verden jeg gjør her så sent på natta. Og at det var fryktelig mistenkelig å drive å reke rundt her på denne tiden av døgnet. Noe jeg eeegentlig kan forstå, men dog..

 

I hvertfall fikk jeg beskjed om å fjerne meg, skulle ikke ha noe biltitting her i gården nei.

 

Heh, har gjort noe av det samme :)

 

Det var i påskeferien, og dagen før jeg skulle kjøre til The Gathering, Dataparty i hamar, som ligger ca. 30mil herfra.

 

Hjemme var det sølvbryllup for foreldrene mine, og da var den noen slitsomme folk som var invitert, jeg HATER "comba'ya' my lord". De spilte den om og om igjen på gitar. Til slutt orket jeg ikke mer, og dro for å kjøre litt bil istede. Da var klokken ca. 03:00 tenker jeg.. kjørte rundt en grei time, da stoppet politiet meg bak Herkules i Skien, kjøpesenterting, med ca. 1000 securitas-biler :) Frøken Politi lurte på hva i all verden jeg drev med bak der, så sent, jeg så nok ganske ferdig ut pga. sovesveis og trøtt i trynet :) "Neeei.. hva jeg gjør.. jeg prøver å holde meg våken, fordi jeg snart skal reise på ferie", Da kikket de bare dumt på meg, og reiste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei natt for ei stund siden stod en venn av meg bak posten i Sandnes og venta på avisene, klokka var vel mellom 02.00-02.30. Onkel kommer sigende rundt hjørnet og kjører inn til der han står bak posten. De spør hva han gjør der osv., han forteller at han kjører aviser, men det var ikke godt nok. Førerkort og vognkort måtte vises... Bilen var rimelig nykjøpt, så vognkortet stod ikke i hans navn, og kopi av salgsmelding hadde han ikke med seg. Onkel ville sjekke om bilen var stjålet, og fant dermed ut at det var begjæring på skiltene hans. Skiltene ble tatt på stedet, og han fikk ikke lov å kjøre ruta med bilen. Uflaks :rolleyes:

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår