Gå til innhold

til en av de som hadde tredje generasjons GM f-body her på forumet

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Min bil hadde 17" sist jeg var til godkjenning (for senkesettet). Eneste problemet jeg hadde da var at jeg hadde montert C5 bremsene, så da kom hjula litt vel langt ut (tok i hjulbuene ved full fjæring). Han som kontrollerte ba meg stikke bort på ei dekksjappe å få hjulbuene valsa og komme tilbake. Da gikk det rett igjennom med 1,5" senking, 17x9,5 m/275/40 rundtom..

 

Så det burde ikke være noe problem hvis du holder deg innenfor kravene når det gjelder rullediameter. De kan vel i prinsippet gi deg pes hvis du har forskjellig dimm foran/bak - men om de gjør det er vel avhengig av dagsformen når du kommer..

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, men er det ikke større fare for sporing hvis jeg har ulik dimensjon foran og bak?

 

Hvordan finner jeg ut den rullediameteren?

 

Tror jeg uansett skal ta med bilen bort til bt før jeg begynner bygget for å få noen råd og tips. er litt dritt hvis jeg sitter med en bil jeg ikke kan bruke. mister jo litt av poenget.

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChevyKen: bolt on utgaven er nok noe uaktuelt i alle fall. Skal noe gjøres med ramme, så skal det sveises inn av noen som veit hva de driver med. Det er jo teknisk sett modifikasjon av ramme å borre hull og bolte ting inn og uansett.

 

Men regner med at hvis jeg får det sveiset, behandler det skikkelig, og får litt "bruksdritt" på det, så vil det ikke skille seg ut nok til at de bryr seg om det... Ikke det at jeg egentlig trenger en tur til tilsynet, har skilter på bilen..

 

Men hva de vil si til 235 foran og 275 bak veit jeg ikke helt hvis jeg skulle stikke innom der. Tror jeg trenger noen orginalfelger for å få ordnet kontroller og slikt snart.

 

Mr. TransAm: hvis man skal høre på det som blir sagt rundtomkring; møte opp på biltilsyn med ferdig modifisert kjøretøy = sure mennesker, snakke med dem i forkant = mindre sure mennesker. det er i hvertfall en forbedring.

 

Annet spørsmål; hvorfor i alle dager går tilførselen til bryteren på girspaken på disse bilene via den orginale motorstyringen? reiv halve bilen i biter i dag for å finne ut av hvorfor ryggelysene mine ikke gadd å samarbeide..

 

noen som vet hvilke funksjoner den orginale styringen faktisk har? I min så sitter det en 350 gasser, så styringen er egentlig unødvendig, men det blir en stygg jobb å bygge om det ledningsnettet, hvis mye fremdeles går via styringen..

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår