Gå til innhold

Tror turboen fusker

Ranger emnet

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Har en misstanke om at turboen på golfen min fusker. Draget er plutselig blitt betydelig dårligere og på 2000-2500 omdreinger kommer det bare ett rykk. Tror dette er turboen som slår inn, men som ikke gjør noe særlig mer om dere skjønner. Er det noe som kan fikses, som jeg kan gjøre selv? Ny turbo koster 8000 fant jeg ut nå, så er lite aktuelt å levere den inn på Møller i allefall. :angry:

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har en misstanke om at turboen på golfen min fusker. Draget er plutselig blitt betydelig dårligere og på 2000-2500 omdreinger kommer det bare ett rykk. Tror dette er turboen som slår inn, men som ikke gjør noe særlig mer om dere skjønner. Er det noe som kan fikses, som jeg kan gjøre selv? Ny turbo koster 8000 fant jeg ut nå, så er lite aktuelt å levere den inn på Møller i allefall. :angry:

Mvh

Er da litt rart den plutselig skulle slutte å funke, er ikkje feil i programmet til bilen da. bruker den masse olje osv eller, en turbo går da så lenge den får eksos til å drive den, men kan skjære seg, men skjelden og ville da lagd masse lyder osv skulle eg tro,, vanligvis er det tetningene som ryker på dem og de begynner å bruke olje,,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk feilkoder. På dama sin Octavia 1.9 tdi var LMM gåen noe som gjorde at bilen mistet ladetrykket litt over 2K for så å komme tilbake like før 3K. Jeg regner med at ECU havnet i en slags "limp" modus da den ikke var i stand til å lese av mengde luft under trykk.

Jeg renset den med rødsprit og vips ladet bilen som normalt.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider