Gå til innhold

Lillerovde: 94' Mazda 323F - Anleggprosjekt

Ranger emnet

FireSt0rM

Anbefalte innlegg

Da var det klart for nok et prosjekt på den stakkars Mazdaen min.

Planen er å sette inn 2x10" Cadence Wildbeast rett bak seteryggene på frontsetene. Baksetet skal ut så det vil gjøre bilen til en to seter. Helt ærlig er jeg drittlei bilen, men det er alletide gøy å begynne med nye prosjekt for å få tiden til å gå.

Kassen skal lages i glassfiber, ikke 100% sikker på hvordan subbene skal festes enda, men det finner jeg ut etter at jeg har fått støpt noen former og kikket litt på det.

Har laget noen konsept bilder i 3DS så dere kan se sann ca hvordan jeg tenker at det skal bli. 3D Modellene er laget ganske raskt så de ser ikke akkurat "profesjonelle" ut.

CIMG2518.jpg

Konsept1.jpg

Konsept2.jpg

Konsept3.jpg

Konsept4.jpg

Konsept5.jpg

Er ikke sikker på om det skal bli to sepparerte kasser bak hver seterygg enda eller om en heldekkende fra side til side slik som på bildene.

En del rot i baksetet da jeg tok bildet, baksetet skal plukkes ut og det skal ryddes skikkelig i løpet av dagen slik at ej kan ta noen bedre bilder. Flere updates kommer da

That's about it. Har ikke så mye mer jeg kan si om prosjektet akkurat nå.

Vil gjerne vite hva dere tror om dette prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, baksetene tror jeg ikke at jeg kommer til å savne. Det er nesten ikke plass til folk der originalt. (små jappser) Så det vil ikke vere noe stort savn.

Har MYE plass til overs bakover bagasjerommet som jeg ikke har peiling på hva jeg skal bruke til så kan alltids slenge inn en tv i taket og legge inn madrass :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt dilling med dette prosjektet nå viser det seg til at en del forandringer må gjøres. En del problemer som kommer underveis som krever forandringer osv.

Har begynt å plaste bunnen til kassa, men har desverre ingen bilder av dette tilgjengelig akkurat nå. Men de kommer.

I morgen skal jeg plukke ut det gammle anlegget og ribbe hele bilen bake slik at jeg kan ta akkurat de målene jeg trenger på sponplater osv. Så en update i morgenkveld er ikke helt usannsynlig.

Her er iallefall nye bilder av hvordan jeg har tenkt at det skal bli til slutt. Bruker et annet tegneprogram denne gangen.

Dårlige bilder, men mer detaljerte med mer forklaring kommer når jeg begynner å bygge.

Sketch_1.jpg

Sketch_2.jpg

Sketch_3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser litt spesielt ut, men blir helt sikkert bra! :D

pleier ofte å få mye bedre utslag når man planlegger litt hva man har tenkt å gjøre! ;)

Bygge noe serlig i glassfiber?

Dempe noe av bilen?

Bygd noe spes før? :)

ja, satser på at det blir bra. Kommer til å bli en del bannskap og feiling iløpet av prosjektet. Hele bunnen av kassen skal være i glassfiber så skal det en ramme av sponplater rundt som skal plastes fast i bunnen.

Har laget til noen "plater" i papp slik at jeg fikk se sann hallveis hvordan det kom til å bli. Kan ta bilder av dette å poste senere i kveld.

Har ikke bygd så veldig mye i glassfiber, har eneste laget et feste til batteriet i hjulbrønnen da jeg bygde det forrige anlegget mitt.

CIMG2313.jpg

Demping må jeg ha iallefall mellom glassfiberbunnen og metallet i bilen viss ikke ser jeg for meg en del ulyder som ikke er noe vakkert å høre på. Bilen rister som et helvette fra før, mye plastikk i bagasjerommet som bråker. Men dette skal modifiseres når hovedkassen er ferdig.

Resultatet av det forrige prosjektet:

CIMG2316.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke mye som ble gjort i kveld. Litt småpussing på glassfiberbunnen slik at den passer skikkelig. Ellers har jeg plukket ut det siste av baksetene og gammle anlegget.

Alt borte, klar til action:

CIMG2545.jpg

Bunnen av kassa:

CIMG2549.jpg

Bunnen inne i bilen. Skal plaste helt bak til der pappen ligger

CIMG2547.jpg

Gammle anlegget ute:

CIMG2550.jpg

Dette bildet illustrerer VELDIG dårlig hvordan rammene rundt skal bli. Den veggen er ikke 60% edru engang, men det som ligger inntil setene er slik det skal være. Skal kjøpe plate og forhåpentligvis få festet den til bunnen i morgen så jeg regner bare med en update da.

CIMG2548.jpg

Nightnight...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bli artig det men setene blei jo borte:) haha

neiss, ikke noe jeg tenker spesiellt over. Det var så JÆVLIG dårlig plass i den bilen i baksetet alikevel så det ble aldri noe serlig råning med full bil for å si det sann hehe. (Dritstilig bil å råne i anyways)

Jeg tenker at redningen på denne bilen kan vere å få litt show faktor på den, skal ha ny bil til sommeren alikevel så da regner jeg med at dette blir prosjekt på heltid.

Første bilen min så jeg tror ikke den kommer til å bli solgt til noen andre etter jeg er ferdig med den.. skal noen ødelegge så er det jeg! :win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende :D

Har en kompis som gjorde noen lignende. Han tok ut seta, og lagde en vegg der "ryggen" av baksetene var.. Ble liksom en skråvegg med 2 10'ere stående med magnetene inn i bilen. Var litt stilig det også. Han hadde derimot en Ford Taunus han kunne fucke opp :)

Men hold oss oppdatert :D

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende indeed. Tenkte at det var på tide med en liten update. har fått gjort litt i det siste, blir borte en uke nå så det blir en stund før noe mer blir gjort.

Har slitt litt med å tilpasse og feste treplaten i formen i det siste, andre ting jeg har gjort mens glassfiberen har vert å lagt opp noen få dempematter, skrutt ut absolutt alt i bagasjerommet, seler osv. Så nå er det helt ribbet og klar til kamp.

Helt bake er det en halvsirkel med tynn plastikk som rister som bare f... Det skal plastes til etterhvert, men tenker jeg ikke gidder å begynne på det før jeg er ferdig med dette.

Frykter for at det er nå problemene begynner å komme. Er ikke sikker på hvordan jeg skal få festet sidene som skal være på kassa enda, men det tar jeg som det kommer. Gidder ikke å tenke over problemer jeg ikke har kommet til enda, blir fort oppgidd da..

Men anyways, flere updater kommer så snart jeg har fått gjort mer.

Avslutter upadten med noen bilder av formen, den er straks ferdig. bare noen få lager for å stive opp glassfiberen som mangler.

Tilpasset glassfiberen så den går parallelt med platen... (Har festet dette med glassfiber)

CIMG2557.jpg

CIMG2558.jpg

Formen plassert i bilen.

CIMG2559.jpg

CIMG2560.jpg

EDIT:

btw, trenger en wildbeast 10" 2ohm. Visst noen har et element til salgs så ta kontakt!

Har planer om to like 10" så hvis ikke jeg får tak i en slik wildbeast må jeg til med to nye element.. Ikke helt sikker på hva det blir enda, men må iallefall være minst like bra som wildbeast om ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

*UPDATE*

Har funnet ut at jeg skal trashe dette prosjektet =\ Vart en del problemer som oppstod underveis så nå er det tilbake til planlegging igjen før noe som hellst blir gjort. Begynner fra scratch igjen.

Tenker jeg kommer til å fortsette å legge ut oppdateringer når jeg har planlagt på nytt og begynner på'n igjen.

:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider