Gå til innhold

hmm V8 i E-28.. Noen som har erfaring?

Ranger emnet


frederiCO_87

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal kanskje begynne med et lite proskjekt til vinteren og har derfor noen spørsmål.. :wonder:

 

Er det noen som har noen erfaringe om noen som har puttet 3,5 v8 i e-28?

Skjønner fikk et veldig godt tilbud på en sånn motor (er vel den motoren som kom i e-39). :titties:

 

Finns det manuell kasse til disse motorne?

 

og er dette mulig og godkjenne?

 

Håper på raskt svar.. :D

 

Hilsen en nyetablert E-28 Fanatiker :D

Fuck new model cars, we ridi`n old school.

 

1983 E28 BMW 518

X1974 VW 1835cc Cal Look

X 1989 Peugeot 309XS 1,9

 

-"Han sa ”Quattro er tingen” å begynte og le, da han dro opp en Audi med sin BMW"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Skal kanskje begynne med et lite proskjekt til vinteren og har derfor noen spørsmål.. :wonder:

 

Er det noen som har noen erfaringe om noen som har puttet 3,5 v8 i e-28?

Skjønner fikk et veldig godt tilbud på en sånn motor (er vel den motoren som kom i e-39). :titties:

 

Finns det manuell kasse til disse motorne?

 

og er dette mulig og godkjenne?

 

Håper på raskt svar.. :D

 

Hilsen en nyetablert E-28 Fanatiker :D

 

For å svare på litt av det du spør om.. ja det finnes manuell kasse til motorene, jeg har E39 535 med manuell selv.

 

Hvordan det er i E28 aner jeg ikke ;)

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det, så er det et ganske bra stort prosjekt å bygge inn en e39 maskin i en e28. Men hvis du begynner, så ring meg da, så kommer jeg og hjelper til. :) :P

 

Ang kassa, så får du vel manuell, men automat er faktisk like fint, du har nok hester til å legge noen lisser med den rompa uansett. ;)

 

Husk også at du må ha et helvetes understell for å holde dette oppe, tviler på at et standard 535 understell holder... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar :) men jeg er litt i tvil om jeg har resusser til et sånt prosjekt. lurte bare :P

 

tror heller jeg kjøper meg en 528i og pusser opp den litt. så får vi se om det blir litt mere motor etter vært!

 

mvh

Frederico

Fuck new model cars, we ridi`n old school.

 

1983 E28 BMW 518

X1974 VW 1835cc Cal Look

X 1989 Peugeot 309XS 1,9

 

-"Han sa ”Quattro er tingen” å begynte og le, da han dro opp en Audi med sin BMW"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det, så er det et ganske bra stort prosjekt å bygge inn en e39 maskin i en e28. Men hvis du begynner, så ring meg da, så kommer jeg og hjelper til. :) :P

 

Ang kassa, så får du vel manuell, men automat er faktisk like fint, du har nok hester til å legge noen lisser med den rompa uansett. ;)

 

Husk også at du må ha et helvetes understell for å holde dette oppe, tviler på at et standard 535 understell holder... :)

 

 

Hvis det er en maskin fra E34 så er det ikkje mer enn 218hk, uansett så vil nok 535 understell holde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Søkte å bygge om min e34 til v8, men fikk ikke lov!!! Dette fordi grunnkarroseriet har et annet delenummer enn de med sekser!!

Og da ville jeg bygge om min 518 e 34 til 540 e34.

Hvis jeg skullle bygge om ble det deffinert som oppbygging istedenfor ombygging. Det som skjer da, er at man må betale avgifter!!!

Fikk godkjent ombygging til 535 sekser da (e34).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte å bygge om min e34 til v8, men fikk ikke lov!!! Dette fordi grunnkarroseriet har et annet delenummer enn de med sekser!!

Og da ville jeg bygge om min 518 e 34 til 540 e34.

Hvis jeg skullle bygge om ble det deffinert som oppbygging istedenfor ombygging. Det som skjer da, er at man må betale avgifter!!!

Fikk godkjent ombygging til 535 sekser da (e34).

 

Dette har vell med årsmodell på kaross å gjøre.. er det en gammel 518 (før 92 er det vell) så er høyeste du kan bygge til 535.. mens er det nyere kan du bygge til 540. Karroseriet på en 94 mod 520 og 540 er såvidt jeg vet kliss likt, men det er noe forskjeller vs de første E34 som kom.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ville droppa det V8 prosjektet og heller prøvd meg på noe mer basic, feks ombygging til 528 eller 535. Nå har jeg forstått det sånn at du ikke har så mye erfaringer med tidligere ombygginger (?), så det er greit å begynne på noe som er greit gjennomførbart. Dette får man også selvtillit av å gjøre.

Bare et tips. Viktig ikke å gape over for mye.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vell med årsmodell på kaross å gjøre.. er det en gammel 518 (før 92 er det vell) så er høyeste du kan bygge til 535.. mens er det nyere kan du bygge til 540. Karroseriet på en 94 mod 520 og 540 er såvidt jeg vet kliss likt, men det er noe forskjeller vs de første E34 som kom.

 

 

Jepp... min bimmer er fra 90!! Men skulle ikke tro at det var noe lettere å få v8 i en enda eldre bil mente jeg!! Ble snakket om e28 og de er jo enda eldre!! Hvis man er litt god til å snakke for seg... og velger det rette stedet, så får man jo godkjent ganske mye!! Går en bmw 350 her på lillehammer!! Det er altså en e30 som er godkjent med 5 liters v12 (som videre er bygget til 5,5 pluss lystgass som gir 700 hk maks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår