Gå til innhold

Klarer forsterkern høytalerne og subwoofern

Ranger emnet

Lapskaus

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å kjøpe meg nytt anlegg til bilen, og valget havnet mest sansynlig på Soundstream.

Subwooferx1: Reference RFW-10(http://installbay.no/index.php?cPath=30_65)

Høytalere : Tarantula TRC.6 (http://installbay.no/index.php?cPath=30_64)

Forsterker???: Tarantula TRA960.4 (http://installbay.no/product_info.php?cPath=30_62&products_id=139)

Så spørsmålet er vil forsterkeren klare høytalerne + subwoofern? eller må jeg evt kjøpe meg 2 forsterkere?

Takk for all svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:rockets

hehe, neida. Kan nok være sannhet i det du sier. Men merkelig om det ikke skulle gå synes jeg :wonder:

EARTHQUAKE! Hvor er du? :)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsterkeren der er nok ikke laget for 2 ohm mono nei. derimot om den Greier det eller ikke tør jeg ikke svare på, men ville heller koblet i 8 ohm enn å tatt kjangsen på 2 ohm. suben får vel ca 250W rms med 8 ohm.

men tror kanskje jeg ville kjøpt en forsterker som klarte 2 ohm til suben, og eventuelt en separat til toppregisteret. for å få best utnytte av alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, men vet ikke om bilen klarer 2 forsterkere uten nytt batteri og dynamo? (har en boble 1303 73-modell) hvilke forsterke vil du anbefale isåfall hvis det funker på bobla?

Jeg tror det opprinnelige oppsettet ditt vil fungere knall.

Som Jan Erik sa kan man kjøre bassen i 8 ohm, og jeg tror ærlig talt at det vil spille bra.

Alternativet kan jo være lil'wonder monoblokka og en 2 kanaler i samme serien.

Da får du litt mindre effekt til frontsettet.

Alternativ 2 er å biampe frontsette, altså bruke en 4 kanaler.

LW4.480 og LW1.350 havner faktisk nesten 2 lapper under i pris.

Men...... det er jo klart noe gromt over de store Tarantula forsterkerene.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis jeg kjører Tarantulla T4-10 sammen med Picasso PCA1500D

og Tarantula TRC.6 sammen med Lil'Wonder LW4.480?

Da blir det spetakkel!!!!:D

Neida, det vil fungere fett som fy, det basselementet er et beist, har den på benken ved siden av meg her nå, for å måle litt på den.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider