BurnPr00f Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Morn du ;) Har et problem som helt sikkert en haug av folka her kan svare på :) Bil 245TIC Motor B21ET (egentlig uinteressant, fordi vi snakker om fordeleren) 1: Har feilsøkt på alt untatt fordeleren, så nu er den tatt ut! Trenger noen svar her fra noen som veit: Når jeg skal sette inn fordeleren igjen i blokka, og jeg ikke har noen merker på den, åssen posisjon skal den stå i?? (har merker på alt ellers, dvs: kam, syl 1 i øvre dødpunkt, svinghjul og reimhjulet til fordelere, dvs så alt står i rett posisjon. Problemet er bare å få fordeleren til å stå i rett positsjon i forhold til resten av sakene... Og en ting til: Hvordan skal egentlig fordeleren på sånn maskin funke. jeg tror hallgiveren er gåen. Har ohmet den og den virker frisk, men skal den ikke gi ut pulser, dvs forandre motstanden når jeg snurrer den rundt og den treffer f.eks ett av de fire punktene som er der?? Jeg har lik motstand i den hele tiden når jeg drar den rundt med hånda mi. Er det rett? Får ikke start på maskina mi, skjønner dere. Den går på 1 sylinder! Har gjort følgende: Byttet tennings-boksen Byttet coil Byttet fordelerlokk og rotor Nye plugger og sjekket pluggledninger (bensin på alle pluggene(de er våte og lukter bensin når jeg sjekket dem), men kun gnist på plugg 3) Gått over ledningsnettet og feilsøkt og sjekket sikringer; alt i orden Til helgen skal fordeleren inn, bare jeg får den i rett posisjon, så har vi testa det og. Etter det aner jeg ikke hva jeg skal gjøre, hvis jeg ikke får start ass! Håper folk har noen gode råd! Mvh: Daniel Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 du har et merke på kanten som blir sittende under fordelerlokket om du skjønner der er det frest inn en bitteliten strek. når rotoren står rett over dette merket er den på tenning syl1.. veiv og kam på merket. og rotor rett over merket på fordeleren.. om det er en orginal b21et er det en induktiv føler. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 takker, der fikk jeg egentlig svar på alt.. induktiv, da sier det seg sjøl at den har gått til et visst sted (ja De vet:D) Men Skjønte ikke helt 100% åssen fordeleren skal stå, men tror jeg er med på 75% av det! Det jeg tenkte på, er at: Motoren skal stå i sin posisjon, dvs samme posisjon som når man skifter reg-reim, med sylinder1 i ødp og svinghjul, kamdrev og drevet til fordeleren i posisjon slik dem er merket fra fabrikk (der dem skal stå når man bytter reg-reim bedre sagt) -Fant merket på fordeleren jeg har liggendes, men er det noe merke på blokka?? Tror jeg har merka av en del på sjølve fordeleren med sprittusj, men er ikke alt som er 100% synlig nå lenger... Mener du at det hakket i fordeleren skal stå på tvers av sjølve bilen motoren sitter i? (Noe klønete forklart, jeg veit jeg er dom :P :D hehe) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 neinei... rotoren skal være rett over den lille streken på fordeleren når motor står i ØD skjønner? Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Du ser det når du setter på fordelerlokket om rotoren treffer sylinder 1 på lokket. Rotoren skal peke rett mot radiatorfestet på høyre side. Men det beste er å gå etter merket i fordeleren da selvsagt, som nevnt her før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 neinei... rotoren skal være rett over den lille streken på fordeleren når motor står i ØD skjønner? Den er jeg med på!!! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg