esbandos Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Hei. Har nå byttet motor til en b230E.. Idag fikk jeg endelig start på den, og jeg merket at jeg ikke fikk fult turtall på den. har ei turtallsperre som er på 6200rpm, og motoren daua ut lenge før den kom til 5000rpm. Den bare stoppet opp liksom. Hørtes ut som om den hadde ei egen "sperre" der. Hva kan være galt? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 mmh mulig tenninga er for lav. eller så får den kansje for lite bensin.. sjekk om du har spenning til styretrykksventilen på siden av blokka under innsuget. der skal du ha 12v når tenninga er på.. og når motoren går.denne styrer bensin trykket inn til k-jeten.. men prøv å få justert tenninga skikkelig først. var den snudd 180grader når du ikke fikk start el?? greit med feedback så er det enklere å hjelpe deg. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Sjekk også for falskluft etter bensinmengdefordeleren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Hmm. Skal sjekke styretrykksventilen i morgen. Tenningen og registeret er nå helt rett. Den går fremdeles ikke helt opp til turtallsperren, men den er MYE bedre enn den var først. Er den styretrykksventilen den som gir bensin til hver enkel dyse, forresten? Falskluft og slikt har jeg sjekket med startgass. Den økte ingenting når jeg spraya rundt innsuget etc. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Er den styretrykksventilen den som gir bensin til hver enkel dyse, forresten?. nei det er selve K-jeten. styretrykks ventilen har ei lik kontakt på seg som kaldstart dysa, og sitter litt kronglete til omtrent der du finner bensin pumpa på A motorn. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.