Gå til innhold

Instrument hus, skal jeg trekke den med skai?

Ranger emnet

Probe GT

Anbefalte innlegg

Jeg har bygd et intrument hus til den nye innkjøpte turbo trykk måleren siden den intergrerte bare går til 12psi og jeg vil ha det målt i bar:)

Tenkte jeg skulle lakke det da jeg var ferdig men det virker morsomt og prøve å trekke det med noe som skai eller høytaler trekk eller noe lignende. Kanskje blir litt vansklig med formene på den men hva tror dere, trenger litt innspill nå og selv så har jeg aldri vært borti skai så vet ikke hvordan dette strekker seg rundt formene.

Slik ser den ut:

IMG_0719.jpg

Prøvde med litt lakk, men syns den så litt kjedlig ut! den var ikke ferdig sparklet på bildet heller....

probe_turbumler021.jpg

Bare for og vise hvor jeg skal ha den

IMG_0740.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holt;) ja var jo det som var planen, men bortkastet penger hvis ikke det strekker seg nok til at det blir fint. Bare tenk hvordan skal jeg gjøre det i front, hvor klokkene skal være.

Noen må jo vite om dette strekker seg bra nok???:hvaskjera

Hvor selger dem skai og spray lim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare glemme å få trukket den der uten å få "rynker" i skaien... Skal du få det helt fint så må du nok kappe til skaien og sy den sammen igjen i lik struktur som holderen har...

Men er du virkelig ferdig med holderen på det bildet du viste??? Ser ut som om det er en del helligdager her og der... Ta deg heller litt ekstra tid så blir det nok bra!

Tommy

1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo

Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok ikke ferdig på bildet, og den er fortsatt ikke ferdig.... mye fin puss igjen, og driver på med motor og sånn siden av dette. Var på biltema og så på skaien, fy fader den strekker jo seg like lite som en gammal tjukk våt ola bukse, så tror det blir vansklig ja...

Tror jeg dropper den ideen! Biltema skaiet går ihvertfall ikke kan jeg si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser bra ut jeg.

Men består den kun av sparkel ?

skal lage meg noe lignende som skal holde mellomtoner i dørsidene, men kjøpte inn glassfiberduk og slikt . er ikke sparkelen ganske myk selv herdet ?

Har bilder fra byging?

Hei du! Det blir temmlig hardt og tåler det meste! det beste hadde vel vært uansett og brukt det til å støpe glassfiber på senere så duken din kommer nok hendig med skal du se... Anbefaler deg og ta en titt i prosjekt tråden min, der står det litt mer detaljert hvordan jeg gjorde det:)

Her er litt bilder:

probe_turbumler018.jpg

IMG_0719.jpg

MEN hvor hvor fåes vinyl ??? Høres jo drit smart ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe feil med biltema sparkel.... har fungert kjempe bra til dette!

Neste gang kan du gi en begrunnelse om din mening...

Er jo nesten standard og ha en tvil til Biltema produkter.

Er jo billige produkter som blir laget av små kina gutter i Japan, kina, Latvia, Estland osv. Og det går til halv pris av andre produkter hos andre forhandlere, såklart det er lov og lure.

Noen produkter greie, som sparklet og strikker, mens andre er veldig dårlige.

ON Topic ; Resultatet ble kjempe bra, nesten misunnlig over folk som klarer og lage sånt.. ;/

Men skal du skru fast den turbo måleren eller lime eller .. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider