gruffalo Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 en 5L 32v porsche 928 motor får du kjøpt billig, sjekk f.eks. bildelsbasen.se Den gir rundt 350 ærlige hk med enkle modifiseringer, og motorene har ingen driftsmessige svake punkt heller. Dessuten fins det noen gode og vel utprøvde kopressorsett til dem om du vil prøve overlading, sjekk http://www.928motorsports.com feks Siter 928 S4 540i 120i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Har ikke disse motorene alu-sylindre standard? Det kan være en teknisk begrensning ved trimming. Ved høye sylindertrykk er foringer i et mer stabilt metall bedre. Men for all del, 928-motoren er et deilig smykke, bruttern setter jo en slik i sin Volvo 240. En annen ulempe for de fleste er at den er veldig bred, men stand-jo har jo mer enn god nok plass i sitt fremtidige motorrom. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 928 Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Så vidt jeg husker er min motor 780 mm over skuldrene (16 v). I motorrommet på min 240 blir det tjue middels lange millimeter til overs på hver side av motoren. Lurer på hva jeg skal bruke den plassen til... Fordelen med en bred motor, er at det som regel også gir en lav motor. Hvertfall et lavt tyngdepunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Oj, det var bredt brutter. Målte bredden på en Audi V8 på Vallåkra i sommer, og den var ca 720 mm bred. Skal prøve å få tak i en slik en etterhvert... V8 er deilig :) Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Volvo 928: Har fulgt med på prosjektet ditt siden jeg fant siden din på nett for øhh "mange" år siden. Synd den er borte. Digga den oppstartslyden. :D Reodor F: Takker for pdf'en. Omfattende skriveri. Lest meg igjennom motor og kjøretøydelen nå. Du skulle vel ikke ha viten om hva alle de delenr-kodene betyr? Som med den konserveringsolja. Bøndene bruker jo å sprøyte diesel på redskapen sin. Biltema sin guffe har vi jo diskutert. Nå venter jeg på rapport etter at du har dissekert og testet ut den. :) Så litt V8 talk: Denne 1UZ-FE'n sitter her i et '70-74 Corolla KE20 motorrom. I følge en antatt pålitelig kilde fyller denne motoren en virtuell boks på ca700x700x700mm. The Quadcam is a 90 degree DOHC V8 and as such not a small motor; it pretty much fills a box that is 700 mm in all dimensions and is quite literally about 30% bigger than a 350 Chev motor… The good news is that it is significantly lighter and makes very good, reliable horsepower. Kilde: http://www.lextreme.com/1uzfe_info.html Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Se derr jah! Der har vi jo også noe. :D hehe edit: Å dæven! En corolla faktisk! :eek: Den intruksen har jeg også lest gjennom motor og kjøretøy del på. Skulle tro at slikt forarbeid vil holde motoren fin ganske lenge. :) Men hva gjør man hvis man ikke har benk eller bil å foreta preservering i? De kodene er vel for forsvarets egne smøremidler og lignende? :) De har jo koder og standarder på alt så... :D hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Siden enkelte er så frekke at de tør å poste noe som påstås å være bedre enn mitt Northstar-forslag:lol: , så tillater jeg meg å komme med et motforslag; nemlig Volvos B36 V8 som ble produsert på 50 og 60-tallet. 16 ventiler, støtstenger, 120 hk ved 4000 omdr/min og en vekt på ca 235 kg... Men søt er den da :) Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Hehehe, for ett stykke da Reodor ;) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Oktober 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Hvorfor ikke ta den helt ut og bygge bilen "rundt" leopardmotoren? onfiredevi Muhahahahaha! Neida, men Northstar er den beste hittils pga. at den er godt forklart. ;) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Hvorfor ikke ta den helt ut og bygge bilen "rundt" leopardmotoren? onfiredevi Muhahahahaha! Med en samlet motorvekt på 2 tonn så tror jeg du hadde fått en dtm-replika med kjøreegenskaper som en klegg... Og for et panserscoop :) Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Oktober 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Får bli på det fremtidige prosjektet "190 fra helvete" det... ;) hæhæhæ 2 tonn? Bilen veier 1,2... :lol: 3.2 samlet da! Jess! Kan kjøre den på klasse B! ;) hahaha. Hvordan bli "power-to-weight ratioen" da tro? Tatt i betraktning at det meste er motor? :lol: Må nok sveise "litt" forsterkninger da ja. :op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Og hvis du skulle falle for fristelsen å benytte girkassa fra Leopard 1 også, så kan jeg fortelle at den veier ytterligere 2,7 tonn. Samlet drivverksvekt på Leopard 1 er 4,7 tonn, og da begynner du å slite litt med førerkort klasse B :) Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Oktober 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Og hvis du skulle falle for fristelsen å benytte girkassa fra Leopard 1 også, så kan jeg fortelle at den veier ytterligere 2,7 tonn. Samlet drivverksvekt på Leopard 1 er 4,7 tonn, og da begynner du å slite litt med førerkort klasse B :) Reodor F Hvis jeg hadde fått skilt på skapningen i det heletatt da... :lol: Kan se for meg at folka på biltilsynet hadde løpt av skrekk hvis jeg kom med denne til EU-godkjenning... :lol: Mektig maskin denne Leoparden! :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Bil med tanks motor er jo forsåvidt gammelt nytt:) http://www.channel4.com/4car/gallery/gallery.jsp?id=772 Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Samlet drivverksvekt på Leopard 1 er 4,7 tonn, og da begynner du å slite litt med førerkort klasse B :) Reodor F Så kommer vel beltene i tillegg, rundt 2,5t pr side. Har stått i mang ei steinrøys på beltesjau! Men, nå finnes det vel merceåttere som kan trives nedi den 190 saken? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.