Gå til innhold

High Performance Coil til B230FT?

Ranger emnet

Radial

Anbefalte innlegg

som topic sier... finnes dette!? SLiter med å finne std-coil... kun mekonomen og Volvo som har til en dyr penge.

Noen som vet om noen som selger slike coiler jeg er ute etter?

Problemet er at tennplugg-kabelene passer ikke på vanlige HP-coiler, fordi der er coilen hunn-kjønna... på B230F,FK&FT er det hannkjønn(Bosch).

Trur jeg trenger ny coil pga svak gnist.. og coilen har gått 350 000 ganske snart :) + selvsagt ny tenningsmodul da.... men det blir nok biltema til 300spenn ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg vil bytte, er ganske enkelt fordi gnisten er svak, coilen har gått 340 000km, og jeg har lite lyst til å kaste inn 600spenn for en STD-coil.. hehe:)

Problemet med feks Biltema sin coil, er at den er hunn-kjønna... og på 740/940-motorer med elektronisk injection er coilen Hannkjønna, mao så passer ikke coilen fra biltema... :)

Har prøvd å leite etter adapter... med M1(std hann) i ene enden, og M5(Hunn) kobling i andre enden, men finner ikke noen steder.

Har litt fusking på motoren, og eneste jeg ikke har bytta er coil og tennings-modul.. så ønsker å prøve det

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikkje biltema sine tennkabler fungere da? har kjøpt en som er universal jeg, med både M4(hun) og standard han i begge ender. kjører med orginal-coil jeg, men den skulle da vel passe til ditt formål også...

RESERVEDELER/TENNINGSDELER/TENNINGSKABEL/UNIVERSAL/

Støydempede tenningskabler

8 mm silikonkabel som holder seg myk også ved sterk kulde. Tåler høy temperatur, olje bensin og hydraulolje. Samtlige kabler leveres komplett med bøybar kopling til fordelerlokket resp. tennplugg/coil.

Type 1

Kabel med én SAE-tilkopling og én standard- eller M4-tilkopling. For tilkopling mellom f.eks. tennplugg og fordelerlokk.

Type 2

Kabel med to SAE-tilkoplinger. For biler med SAE-tilkopling på fordelerlokket.

Type 3

Kabel med to standard- eller M4-tilkoplinger. For tilkopling mellom f.eks. fordelerlokk og coil (ikke SAE-tilkopling).

For eks denne:

50 cm 57-326 32,90 kr

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider