Gå til innhold

Blir hjemsøkt av feilkoder...æsj...

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Noen her som er veldig drevne på lh2.4? Blir hjemsøkt av feilkoder...

De som kommer igjen hele tia er:

 

Signal fra LMM feilaktig eller fraværende. Dette har jeg gjort:

-Bytta LMM

-Målt alle forbindelser og spenninger

-Rengjort LMM

-Sletta feilkoder (hundreogpyogsøtti ganger)

 

Signal fra spjellkontakt feilaktig (mener det er i tomgangsstilling jeg får feil)

-Prøvd 2 andre spjellkontakter, ene funka garantert. Funka på en annen bil.

 

Utover dette har jeg spraya over alle kontakter og rensa døm.

Bilen som dette sitter på er en 1992mod 240 med B230FT motor, sitter chips i boksene.. Utover dette er resten standard..

Hva kan foråsake disse kodene hele tia når alt stemmer men ingenting funker.

Ledningsnettet er ikke hjemmemygla, bare skjøta kabel til LMM og formotstander..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd å sette i org.chip'en?

 

Funker ikke det, så kanskje du har en feilkobling under forlengingen av LMM-kabelen?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken har slått meg rundt chipsa, men har kjørt i 3mnd uten noe krøll. Så har liksom slått fra meg den tanken..

Jeg har målt alle kablene til LMM, ingen som er kortsluttet, ligger til jord, har høy motstand e.l. Merka kablene før jeg klippa (fargeblind) og kobla sammen likt som det var før...

Skal prøve med org LMM i mårra, sitter en annen der fra 230F motor..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elektronikk-feil trenger ikke slå inn med en gang, bare kikk på bmw sine biler....av nyere type.

 

Bytt batteri, og sett på feil pol først, så gnister det litt.... greit nok sier du, og fortsetter.

Bilen starter og går som ei klokke.... går i kanskje 1uke til 1mnd, så stopper bilen plutselig. Konklusjon; Gnisten på polen brannt delvis opp en krets i hjernen til motoren, og denne kretsen røk helt av til slutt.. ny hjerne til 15 000 måtte kjøpes.

 

Dette har faktisk hendt i virkeligheten... hadde en hendelse på jobben med det, og etter dette monterte ikke Torshov Bilrekvisita bilbatterier lenger. (En ansatt som hadde montert det)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår