Gå til innhold

Audi 90 vs VW Corrado

Ranger emnet

benredik

Anbefalte innlegg

Jeg og en venn av meg begynte å diskutere fordeler og ulemper med disse to bilene.

Jeg holder med Audi 90 og han VW Corrado.

Så det jeg da lurer på er først og fremst motorene i disse to bilene. Vi tar utgangspunkt i -92 modeller. Og Corradoen er representert ved en G60.

Så. Hvis noen har sånn nogenlunde peiling på disse bilene så rams opp all fakta dere har :)

-93 Audi 80 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW Corrado VR6 :)

G-ladere er dyrt!!! Selvom forsikringa blir litt mer på en vr6.

btw. en kammerat har VW Polo G40, aldri solgt i norge, så den har forsikringa til en Polo 1,3 Cuope.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke vits i å si hva han skal kjøpe, for spm var jo fordeler og ulemper med hver bil og fakta man hadde om disse bilene.

Quattro bruker mye mer bensin enn FWD til Corrado'n, Quattro er jo også rimelig dyrt å fikse + at det blir dyrere å forsikre Audi'n siden det er en 2,3 liters Quattro på 170hester, Corrado'n har vel en 1,8 i G60 med 160 hester og det er jo blligere å forsikre enn Audi'n.

Corrado'n er kjappere på 0-100, 7,5sekunder med G60 og Audi 8,4 i følge "Audi sport", begge har vel en toppfart på 220.

Syns begge er kule jeg, Audi'n er vel en del dyrere i innkjøp? Vet ikke hva den koster men den må jo være dyrere enn Corrado'n?

R32 Skyline med hvite skilter og litt mods

x 318ic vinterbil

x 93-modells 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider