Gå til innhold

Audi 90 vs VW Corrado

Ranger emnet

benredik

Anbefalte innlegg

Motorer med G-ladere blir ofte brukt feil, med påfølgende høy slitasje, og ofte er det den neste eieren som må ta regningen.

Med VW-bilene må man dessuten leve med et simplere eksteriør såvel som interiør. Man må tåle at det lukter litt rart og at det knaker litt i sammenføyingene.

Men Corrado har sine fordeler. Den har utseendet med seg og er en spesiell bil.

En Audi vil forsvinne mer i mengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen SAKLIGE kommentarer her?

For det første kan ikke prisen mellom en G60 og en 2.3l 20V sammenlignes. Hvis man skulle tatt utgangspunkt i en 92 som sagt her, måtte man opp i minst 20 000 kr mer for en 2.3l. Og da kan man vel likesågodt begynne å sammenligne Audi`en med en VR6. Og det med at Audien går bedre er vel også MEGET tvilsomt, med omtrent samme antall HK, i tillegg til at Corrado`n er en lettere og mindre bil en Audi`n.

Ser man på utseende er det vel liten tvil om at Corradoen har ett mer sportslig og oppsiktsvekkende design enn Audi 90, som ser mer ut som en alminnelig familiebil. Hvis det i tillegg stemmer at Audien bruker MER besin, og har dyrere forsikring så lurer jeg på hvorfor Audien skal være ett så mye bedre bilkjøp..

Noen som kan vise meg en tøff Audi 90 2.3 20V som ikke har gått 250 000km til under 80 000 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prisene på disse to bilene ligger likt? så vis meg en 91 2.3l 20v i god stand til 80 000 som ikke har gått altfor langt da, så skal jeg vise deg en Corrado, dem finnes det MANGE av.

o

g jeg spurte om noen kunne vise meg en "tøff" Audi 90, da må man jo selv bestemme hva som er tøft, alle har jo forskjellig smak.

så er vel heller du som er usaklig her nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by benredik

Prismessig ligger dem rimelig likt. Vi var faktisk innom det med bensinforbruk og quattro også. Men, det er vel ikke permanent 4x4? Så dermed ser jeg ikke problemet der :)

Og det med forsikring har jeg forsåvidt ingen peiling på.

Quattro har permanent 4 hjulstrekk men er ikke 50\50 fordeling.. er vel 55\45 eller 60\40 fordeling.. er ikke helt sikkert på det.

Noen har også Diff sperre bak som tillegg..kan slås av og på. Enda mer moro på vinteren.

Audi Coupe Quattro 87mod-prosjekt

X-Audi Competition quattro 94mod

X-Audi 80 1.8s med GTI motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Har fått inntrykk av at Corrado er en skikkelig dyngebil, men mulig jeg tar feil. Audien er jo herlig - bra motor med sexy lyd.

Åja okay! det er jo klart! corrado dyngebil??? hva baserer du den påstanden på? for å ta det bokstavlig så finns det heller ikke mange corradoer på hoggern! eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Audi 90 20V Quattro sjølv.

KJEMPE BIL. Savner den.

Utrolig kor godt den satt på vegen. S4'en blir ubrukelig i forhold.

Motoroen er sprek, men ikkje nokon raser.

Er fakisk oppgitt til betre 0-100km/t en Corrado G60. Men i verkelegheita trur eg det er omvendt.

Men om vinteren er den suveren. Ingen som holdt følge da nei.

Stille den opp 140 i svinga, med god kontroll. = MORRO!!!

:D

Desuten er det litt forskjel på standaren da.

Min hadde alt utsyr, med kvitt el. skinn interiør. Org hengerfeste.

Klima og el luke., oppvarmet alt, og elektrisk alt.

Orginal-tona ruter og rullegardin for å nevne noko...

AUDI altså, ikkje colrabi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider