Gå til innhold

"klakking" under kjøring.

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Bilen det er snakk om er en 87 Saab 9000 2.0i 16V.

Problem:

Når jeg kjører rett fram, så hører jeg en rar "klakking". Det høres ut som om noe tar borti noe annet.

Funderte over at det kunne være noen foringer, stag, styrestag, noe med rattet? Jeg har ikke peiling. Og spørr derfor dere..

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en konstant klakking når jeg kjører rett fram. Høres litt i lave hastigheter og bykjøring, men med engang jeg begynner og nærme meg 40-50+++ så høres det veldig godt inne i kupeen.

Det høres rett og slett ut som om noe tar borti et eller annet sted.

Jeg har gjort opp noen teorier om hva det kan være:

Foringer - Usannsynelig, klakkinga forekommer selv på strak vei med nylagt asfalt.

Rattaksling - Kanskje det?

Servoen?

Håper dette var utfyllende nok. Jeg blir sinnsyk av disse ulydene og håper dere kan svare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.

Foringer- tvilsomt. Da hadde nok lyden hørtes under sving, i humper og ellers når forstillinga belastes.

Rattaksling- tvilsomt. Du kan jo kjenne slakke i den ved å vrikke frem å tilbake på rattet. Og uansett ville klakkingen kommet hovedsaklig når det er ujevnt underlag..

Servo- Det virker og tvilsomt at den skal komme derfra når lyden høres ved kjøring rett fram

Men ta å jekk opp bilen fremme(evt. bak og), kjenn etter slakke, og snurr på hjulet å hør om du hører noe lyd.. jeg hadde engang en subbelyd som økte ved fart og da var det bare et klistremerke som sto på kaliperen som hadde løsna litt og tok borti felgen :P

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, i går hadde jeg to kompiser over hit for å prøve å finne ut noe.

Ved første øyekast så det ut som luftfilterboksen lå og skranglet, men etter vi skrudde den fast var fortsatt klakkinga der..

Er det NOEN som har peiling? Dette gjør meg gal! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider