Gå til innhold

High Performance Coil?

Ranger emnet

Radial

Anbefalte innlegg

Hey! For maks respons, lurte jeg på om noen kan kikke på denne linken?

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=138653

Mvh

Lars FK

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du kan fly til månen ved å bytte coil...

Hvis du bare har det som står i siggen din så merker du nok ikke forskjell..

Er blank på dette området, men ville ikke tro at en coil kan gjøre store forskjeller. En standard coil går det ann å finne på skroten... modulen også.

Pluggledninger kjøper du hos volvo (så klart) siden disse passer mye bedre, har riktigere lengder og har god kvalitet.. Litt dyrere, men mye bedre og ser penere ut en røde jallaledninger..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg vil bytte, er ganske enkelt fordi gnisten er svak, coilen har gått 340 000km, og jeg har lite lyst til å kaste inn 600spenn for en STD-coil.. hehe:)

Problemet med feks Biltema sin coil, er at den er hunn-kjønna... og på 740/940-motorer med elektronisk injection er coilen Hannkjønna, mao så passer ikke coilen fra biltema... :)

Har prøvd å leite etter adapter... med M1(std hann) i ene enden, og M5(Hunn) kobling i andre enden, men finner ikke noen steder.

Har litt fusking på motoren, og eneste jeg ikke har bytta er coil og tennings-modul.. så ønsker å prøve det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg vil bytte, er ganske enkelt fordi gnisten er svak, coilen har gått 340 000km, og jeg har lite lyst til å kaste inn 600spenn for en STD-coil.. hehe:)

Problemet med feks Biltema sin coil, er at den er hunn-kjønna... og på 740/940-motorer med elektronisk injection er coilen Hannkjønna, mao så passer ikke coilen fra biltema... :)

Har prøvd å leite etter adapter... med M1(std hann) i ene enden, og M5(Hunn) kobling i andre enden, men finner ikke noen steder.

Har litt fusking på motoren, og eneste jeg ikke har bytta er coil og tennings-modul.. så ønsker å prøve det;)

blir det noe problemer om du skifter desse kontaktene da?

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er hvertfall tull, har kjørt med biltema høyeffekt coilen i over et halt år, og orginal coilen var bare søppel i forhold!

Ok! Takk for informasjonen, det er greit å vite at ryktet var usannt *lete etter biltema power smiley* :volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merker det fort når man plutselig er kvitt tenningsoversalg og ikke spiser plugger lenger...

Da var det noe galt med orginal coilen din for dette er ikkje noe vanlig problem med orginal coil. Tror ikkje biltema coilen har noe høyere effekt eller lenger levetid enn orginal coilen. Tror det er større feil prosent på biltema coiler enn bosch coiler. Det er feil å kalle orginal coilen søppel i forhold til biltema coilen bare fordi din er gåen. Det blir like fjernt som å kalle Michelin for dritt dekk fordi du har punktert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med feks MSD blastercoiler etz er at de har "std" hunnkjønns-tilkobling(Hann-enden sitter på kabelen)... har hvertfal ikke sett noe annet hos noen produsenter.

På 940 og 740 motorer er hele dritten snudd på hodet... du har en liten "hann" pinne i midten av hullet i coilen, og hunn'en i kabelen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider