Gå til innhold

Lakkere felger?

Ranger emnet

Mazda-boy

Anbefalte innlegg

Uten erfaring så kan jeg vel si at det eneste tipset jeg har til holdbarheten er å legge noen gode lag klarlakk oppå...?

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at folk svarer! Hva koster noe sånt da, DFR? :P

Det kommer nok an på hvor du leverer og hva slags kvalitet du får, men leverer du til oss tar vi 1000,- opp til 17" for 4 stk og kan love deg at vi gjør det beste ut av det som lar seg gjøre med materialet. De bør sandblåses først, noe som kommer på ca 900,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lakkert 19"ene mine i vår pga. lakken begynte å flasse etter en heller dårlig lakkjobb forrige gang. Brukte da et billakkversted. Vet ikke hvor mye forarbeid de gjorde. Men det holdt ikke i lengden.

Så i vinter tenkte jeg at det var på tide å fikse dem opp igjen. Og da ville jeg at lakken skulle sitte skikkelig.

Først prøvde en kamerat å glassblåse dem. Men det var nesten håpløst. Ville tatt måneder å få felgene helt blåste.

Så min far tok dem med på jobb og sandblåste dem helt ned til aluminiumen.

Jeg gikk til innkjøp at syregrunning, vanlig billakk (original BMW), og klarlakk.

Fikk en kollega av min far som er lakkerer (lakkerer fly og flydeler) til å gjøre hele arbeidet.

Så nå er felgene nylakkerte og det ser ut til at lakken sitter skikkelig. Eneste negative er at overflaten er veldig ru. Skulle tatt oss bedre tid og sparklet og pusset felgene for å få en jevn overflate. Menmen. Ser jo litt tøft ut og da.

For min del kom alt ferdig lakkert på ca. 2500,- for alle felgene. Greit med bekjente som kan ta jobber innimellom :)

Slik så de ut før (vanlig sølv):

DSCN0987.jpg

DSCN0718.jpg

Og slik er de nå (BMW sølvgrå):

Bilde_008.jpg

Bilde_017.jpg

Ny_frontspoiler_01.jpg

060806001lh4.jpg

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lakkerte felgene på en volvo850 hvite. Det har holdt som faen.

Bremserens grundigt rundt felgern. Sliper de opp med 320 papir. Og så lakkerte jeg de hvite med en billig spray fra hjem og hobby, La på litt primer før det også. men ikke noe klarlakk.

og vi har testa ut og vaska de med de sterkeste avfettningskurene, alt holder!

her er bilder av den.

show_image_stream.php?bid=53444468&dx=580&dy=435

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider