Gå til innhold

19 åring ble tatt i 170 km/t i 60-sone

Ranger emnet

VolvoMan

Anbefalte innlegg

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis folket ser på bildet så ser alle hvordan veien ser ut der.. :)

Er ikke noe problem å holde høy fart der på natta..

Ganske idiotisk i og med at snuten sitter i krysset der ganske ofte.. :doh

Nei, jeg sier ikke at det er forsvarlig at en 19-åring holder 170 der.. men det har skjedd verre ting her i verden..

f.eks. han som ble tatt i 146km/t i snitt på rv80 utenfor bodø.. der er ikke veiene noe å skryte av..

Up-bilen foretok en gjennomsnittsmåling av bilens fart over en strekning på drøyt 4,5 kilometer, og kom til at den 23 år gamle bilføreren holdt gjennomsnittlig 146 km.

Personlig holder jeg faktisk stort sett fartsgrensa + - 20 km/t... :)

94 Pug405GTX

x -86 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når står det ikke noe om hva slags bil fyren kjørte, men jeg må ærlig inrømme at mitt forhold til fart er endret ganske dramatisk etter at jeg begynte å fikle med den bilen jeg har nå. Nå skal jeg på ingen måte forsvare 170 i 60-sone. Det er ganske så vanvittig. Med de beskjedne "oppgraderingene" jeg har gjort tar det under 8 sekunder fra 50 til 160 km/t, og dette er på ingen måte noen ekstrem bil.

Skal også inrømme at jeg sniffer på disse hastighetene så godt som hver gang jeg lufter bilen. For en person som er vant til 90HK høres det galskap ut, men det er faktisk ganske udramatisk. Vil gjerne legge til at det er stor variasjon på 60-soner her i landet. Noen er ganske åpne, og oversiktige, mens andre befinner seg midt i tettbygde strøk.

Har en 60 sone i nærheten av hvor jeg bor der man om kvelden kan kjøre fort uten å være til fare for noen andre enn seg selv. Om noen råkjører der aleine, når det ikke er flere til stede rynker ikke jeg på pannen. Går det gale, går det bare utover dem selv.

dette tilfellet var det jo nesten tre ganger fartsgrensen, sier politiadvokat Bjarte Walla ved Salten politidistrikt.

Noem som tar på seg oppgaven å firdoble den?:fatality: Var en spøk for de som ikke tok an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En mann ble målt til 69 i 60-sone. Han nektet å vedta forenklet forelegg på 1 600 kroner fordi han mente UPs fartsmåling var feil. Heller ikke en annen kar, som ble målt til 73 i 60-sone, aksepterte forenklet forelegg på 2 900 kroner."

Dette er sykt. Utrolig at 4 km/t forskjell kan ha en så stor prisdifferanse som 1300,-! Latterlig og unødvendig. Undersøkelser viser jo også at ulykker og fartsovertredelser ikke har blitt noe mindre etter fartsbøtene steg enormt i pris.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først presterer å frite seg ut slik som han som kjørte i hysteriske 170km/h. i en 60 sone, så er det vel ikke verdt å stoppe.

Man blir uten førerkort+et par måneder i spjeldet+ei stor bot.

kjør heller fra politiet, og meld bilen stjålet.

Her hvor jeg bor er det ikke noe problem å kjøre fra politiet i allefall.

de kjører volo V70 2,0 10V, og noen mondeo-dieseler.(chippet, men alikavel så skulle det gå an å kjøre fra dem)

Har også en peugeot 307sw diesel som sivilbil.(orginal)

har vært på politikammeret før, og da har jeg dristet meg til å spurt en jeg kjenner om hvilke motorer det er i bilene deres.

Driter man seg først ut, er det bare å fullføre, har ingen ting å tape på å prøve å stikke av i allefall.

kjørte fra dem på motorsykkel i tett trafikk en gang, og har ikke hørt noe fra dem senere.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først presterer å frite seg ut slik som han som kjørte i hysteriske 170km/h. i en 60 sone, så er det vel ikke verdt å stoppe.

Man blir uten førerkort+et par måneder i spjeldet+ei stor bot.

kjør heller fra politiet, og meld bilen stjålet.

Her hvor jeg bor er det ikke noe problem å kjøre fra politiet i allefall.

de kjører volo V70 2,0 10V, og noen mondeo-dieseler.(chippet, men alikavel så skulle det gå an å kjøre fra dem)

Har også en peugeot 307sw diesel som sivilbil.(orginal)

har vært på politikammeret før, og da har jeg dristet meg til å spurt en jeg kjenner om hvilke motorer det er i bilene deres.

Driter man seg først ut, er det bare å fullføre, har ingen ting å tape på å prøve å stikke av i allefall.

kjørte fra dem på motorsykkel i tett trafikk en gang, og har ikke hørt noe fra dem senere.

Jo du har noe å tape. Det kan gå gale og du kræsjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsekvenser er vel ikke det første man tenker på når man er på flukt.(selvopplevd)

politiet i Norge er ikke like rå i taktikken som i f.eks USA.

Hvis de ser at føreren kjører helt rabiat, så slutter de å forfølge deg.

Det var det som berget meg, kjørte forbi en bil på gulstripa med bil i mot.

Forløpet for mitt lille uhell med loven var at jeg møtte en politibil i 150km/h. i en 60-sone, og vurderte fort om jeg skulle stoppe, eller flykte.(de snudde og kom etter meg i urovekkende hastighet, med blålys og hele pakka)

valgte det siste.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Porsgrunn har dem blant annet en svart sivilbil Volvo S80 som er pigg..men ikke pigg nok..hehe .. og så har dem en sånn svær Ford Excusion(ekke d sånn d skrives?) så klager di på at di har ikke råd til å kjøpe nye purkebiler da di fleste har passert 300tusen.. men å kjøpe svær ford som er så si helt ubrukeli til å kjøre etter folk med eller til utrykning det har dem!

hva tenker dem med da? og noen V70er da.. ikke noe T5 vertfall..

Men samma kan d vere.. jeg synes vi skulle ha hatt Autobane som i tyskland..fra oslo Til Tromsø.. for eks.. over 130 så gjelder ikke forsikringa!! jippi.........

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... er en grunn til at bilen min alltid ligger for salg ute på nettet :P Er glad i å kjøre fort sjøl lixm.. Å vist jeg blir tatt i no farts måling av UP lr liggnende. hehe... kan jeg bare si at "Nei, det var han som var her å prøve kjørte bilen min.. skal selge den shø... SÅ jeg er uskyldig.. samma hva du sier.

Så dere får ha en god kveld å håpe dere finner farts synder'n :P !!" kan gjøres så enkelt azza.. de kan ikke bevise at det er du som har kjørt, med mindre de har ett bilde av dej dah... da blir saken fort litt værre..

93 MR2 Turbo

94 BMW 318is

x. 94 golf gti turbo

x. 94 vw vr6 3.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider