Pålarn Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Hei. Har satt opp ett lite oppsett til bilen min: 2 stk av denne 4 stk av denne MB Quart frontsett Er dette ett bra oppsett? Trenger også en forsterker til dette! Henviser derfor til denne topicen: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=138711 Siter Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Hei.Har satt opp ett lite oppsett til bilen min: 2 stk av denne 4 stk av denne MB Quart frontsett Er dette ett bra oppsett? Trenger også en forsterker til dette! Henviser derfor til denne topicen: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=138711 Kommer helt ann på hva du er ute etter, men jeg ville helt klart sagt nei. Ikke fordi produktene nødvendivis er dårlige, men fordi selve oppsettet i seg selv ikke faller i smak. Forgjengerne til bassene du har valgt ut, falt aldri i smak hos meg. For lite definisjon og dynamikk. Om disse er bedre, vet jeg ikke noe om, men det finnes nok basser på markedet som er vesentlig bedre til samme pris rent lydmessig, og som gir samme følelse av trøkk. Disse bassene er laget med ett mål for øyet, og det er å bråke mest mulig, og tåle mest mulig juling for minst mulig penger. Det er et dårlig utgangspunkt om lydkvalitet også er et mål. Når det gjelder høyttalere ser jeg liten vits i 4 høyttalere bak deg, når høyttalere forran og bak i tillegg er av ulikt merke, og dermed sannsynligvis ulik lydkarrakter er du litt på tur i mine øyne. Lyden skal komme forfra, ønsker du alikevel høyttalere bak, velg høyttalere med samme lydsignatur. Det sikreste er da å velge høyttalere fra samme produsent, og ikke minst serie. du har valgt ut et komposett av en så pass god kvalitet, at det ville være synd å ødelegge dette med 4 billige coax høyttalere i hattehylle. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålarn Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Var litt dårlig definert av meg angående de 4 høytalerne. Forrige eier av bilen har støpt til høytaler "kasse" forran, ved beina. Også er det ett Quart sett forran oppe i dashbordet. Tenkte kun å ha 2 stk av de subwooferne baki, og 2 stk. høytalere i hatthylla! Men takk for svar :) Du har ikke ett bedre oppsett, som ikke koster så mye? Men trenger også forsterker til dette! Tips? Siter Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fab Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Dynabel's kraftigste monoblokk til basserene burde holde iallefall. Men husk å ha strøm (dynamo -> batteri) nok til dette da! Siter - Nissan 200sx s13 92mod, sort - Toyota Celica 88mod GT - SOLGT - Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 ellers snakkes det mye bra om soundmagus... har jo kommet med nytt fett design og nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålarn Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Takker for svar :) Noen som har en link til dem? Evnt. fullt navn! MVH Siter Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Dynabel http://www.mamut.com/dynabel/subdet476.htm Soundmagus http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325064 minimalt med info:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fab Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Husk strøm! =) Kinetik hos http://www.morel.no er "good shit". Siter - Nissan 200sx s13 92mod, sort - Toyota Celica 88mod GT - SOLGT - Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålarn Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 @RuuDpus: Tipper det er mere akktuelt med den prisklassen "Soundmagus" har! Men har egentlig lyst på Pioneer iogmed at spilleren min, samt bassen og høytalerne mine er Pioneer! @Fab: Har allerede 2 stk. Stinger Batterier som er laga for "show-bil" :P Noen som veit om en bra Pioneer forsterker? Siter Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CapRI^^ Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 er Dynabel http://www.mamut.com/dynabel/subdet476.htm bra nok til å dra 2 av 12 tommerne til dynabel? de røde DY9412 ? er ikke helt god på detta altså =p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 CapRI^^, ja ;) Pålern, om dynabel sin er for dyr, får du ikke noe fra pioneer... kommer sikkert til å koble så du får 1ohm, og da har pioner denne http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=9489&taxonomy_id=25-29 som leverer mer enn 2000wrms, og prisen ligger på ca 10.000.... Ellers har de mindre monoblokker også... Men om du skal ha en som støtter 1ohm, er vel den største på 600wrms.... Har du råd, så har dynabelen fett med krefter;) Ellers er det mange som har planer om å kjøpe soundmagusen her nå på forumet, så den må da være grei;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CapRI^^ Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 okei.. mange takk.. har tenkt til å kjøpe de tenker jeg.. men er ikke helt sikkert.. veit ikke åssen de låter helt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålarn Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Bør jeg kjøre alt på samme merke! Altså f.eks Pioneer, eller Dynabel osv.? Eller kan jeg mixe produsenter uten å merke noe forskjell? Pioneer spiller, og resten Dynabel? Kom med kombinasjoner ;) Siter Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 majoriteten av markedet har vel alpine og pioneerspillere.... men er vel ikke akkurat så mange som har pioneer forsterkere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålarn Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Ok. Er veldig usikker på hvilket annlegg jeg skal ha! Har også veldig lyst på DynaBel DY9412. Men også Pioneer Pioneer TS-W3004SPL ! Pioneer kan jeg kjøpe veldig billig fra utlandet! Under halv pris, så lønner seg kanskje å kjøpe det? DynaBel er jo ikke i utlandet igang:shake Tenkte jeg skulle på Torshov imorgen og be de sette opp ett greit oppsett til meg :) Så bare kjøper jeg alt fra utlandet :D Siter Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg